Múzeum SNP: Anti-hoax kampaň #nazorniejefakt
Zadanie
Ľudia dnes majú názor na všetko. A to najmä na internete. Aby však názory neprepisovali dejiny, pripravili sme v spolupráci s Ústavom technológií a inovácií social media kampaň pre virtuálnu výstavu Múzea SNP – Oslobodenie Slovenska.
Cieľ
Ukázať ľuďom, že názory nikdy nemôžu prepísať dejiny a tak si pripomenúť udalosti Oslobodenia Slovenska, a to pútavým a efektívnym spôsobom ktorý prinesie výsledky s takmer nulovým rozpočtom.
Výsledky
- Dosah (Reach) kampane viac ako 300 000 ľudí
- Minutý budget len 26,63 €
- Návštevy na web vzrástli o 5300 %
Ako sme to dosiahli
Vytvorili sme sériu postov, v ktorých sme použili názory “internetových historikov” – klamlivé a odporné. Medzi nimi boli napr. názory, že Tiso bol náš najlepší prezident, že Holokaust sa nestal, a ak sa aj stal, tak si zaň môžu židia. Tieto “názory” sme potom vyvracali faktami.
Pre influencerov sme pripravili prezentáciu a oslovili viacero známych mien s ponukou spolupracovať na dobrej veci. Kontroverzné posolstvo nám pomohlo získať pozornosť verejnosti aj influencerov, ktorí sa zapojili a znásobili dosah kampane aj návštevnosť virtuálnej výstavy. Aj vďaka tomu zostali fakty o Oslobodení Slovenska stále faktami.
Klient
Múzeum SNP + Ústav technológií a inovácií