V rebríčku najcennejších značiek prebehlo striedanie stráží. Na iPhone prídu fullscreen reklamy, na G+ pekné albumy a do Facebook aplikácie funkcia na „odpočúvanie.“

Google na prvom mieste rebríčku BrandZ

Rebríček, ktorému niekoľko rokov panovala Coca-Cola a potom Apple, tento rok ovládol Google. S náskokom 10 miliárd a celkovou hodnotou vyše 158 miliárd dolárov vystriedal na prvom mieste práve spomínaného výrobcu jablkových hračiek.

Nadvládu technologických firiem potvrdili IBM a Microsoft na 3. a 4. mieste. Až za nimi sa umiestnila prvá jedlo-značka: McDonald’s.

brandz

Pre tento blog je zaujímavé ešte umiestnenie Facebooku na 21. mieste či Twitteru na 71. Twitter je v rebríčku prvýkrát v histórii. Jeho výskyt v ňom je súčasne peknou ukážkou toho, že hodnotu značky netvoria len finančné výsledky – Twitter sa stále nedostal z červených čísel v oblasti zárobkov, ale v rebríčku si už vyslúžil ocenenie na vyše 13 miliárd USD.

Mobilný Facebook bude vedieť odpočúvať okolie

Je ťažké napísať nadpis k novej chystanej funkcii FB appky tak, aby neznel bulvárne. Aplikácia skutočne (po zapnutí tejto funkcie užívateľom) zapne mikrofóny smartfónu a popri písaní statusu bude počúvať, čo sa deje okolo vás.

Prečo? Aby mohla rozoznať hudbu, seriál či film, ktoré máte pustené v pozadí a na základe toho automaticky doplniť do statusu už teraz známe „listening to Interpret,“ „watching Film,“ atp. Pri hudbe sa objaví aj 30 sekundová ukážka z pesničky na Spotify alebo Deezeri.

Novinka bude v aplikáciách pre iOS aj Android, najskôr samozrejme na americkom trhu. Funkcia bude štandardne vypnutá a FB sa dušuje, že nahrávky nebude nikde ukladať.

Na iPhonoch sa začneme stretávať s fullscreen reklamou

Google sa nestal najcennejšou firmou len tak pre nič za nič a ak má v niečom nad Applom navrch, je to poskytovanie reklamy. Apple má na to vlastnú platformu iAd, ktorá umožňuje vkladať reklamu do mobilných aplikácií (a do iTunes Radia, ale to nás príliš zaujímať nemusí).

Len v minulom týždni do nej pridal podporu fullscreen bannerových reklám pre iPhone. Majitelia jablkových telefónov sa tak môžu „tešiť“ na nové zážitky, ktoré im osladia používanie obľúbenej aplikácie či hry.

Google+ Stories – aby na digitálne fotky nepadal prach

Poznáte to, z každého výletu si donesiete stovky fotiek, ktoré ale potom hnijú na pamäťových kartách alebo harddiskoch a čakajú na pretriedenie, spracovanie a zverejnenie. Smutný fakt je ten, že veľká časť z nich sa toho nikdy nedočká.

plusalb

Google+ Stories chcú túto špinavú prácu spraviť za vás. Z nahratých fotiek spravia interaktívny album fotiek a videí s vašim prípadným komentárom naviazaný na miesto a čas vytvorenia. To samo o sebe nie je novou funkciou, popularita Googlu ale môže pomôcť jej rozšíreniu a naopak funkcia môže pomôcť rozšíreniu G+.