Google spustil beta testovanie zobrazovania novej verzie štruktúrovaných dát vo výsledkoch vyhľadávania. Ide o nové carousely, ku ktorým je dostupná aj dokumentácia.

Štruktúrované dáta sú určené pre lokálne výsledky vyhľadávania, ako sú hotely, reštaurácie a ubytovanie či pre produkty a eventy.

Pre zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania je potrebné zapracovať štruktúrované dáta ItemList spolu s aspoň jednou z položiek štruktúrovaných dát:

  • LocalBusiness a s podtypmi, ako sú:
    • Restaurant
    • Hotel
    • VacationRental
  • Product
  • Event

Ako bude nový carousel vyzerať?

Google predstavil aj ilustráciu, ako bude nový carousel vo výsledkoch vyhľadávania vyzerať:

Nový typ štruktúrovaných dát - carousel k lokálnym výsledkom, eventom a produktom

Zdroj: https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/carousels-beta

Google sa vyjadril, že na to, aby vaša stránka spĺňala podmienky pre zobrazovanie rich results carouselu, musíte dodržiavať základné zásady a všeobecné usmernenia pre štruktúrované dáta.

Viac o príkladoch kódov ako aj technických implementácií sa dozviete v dokumentácii od Googlu.