V závere roka 2023 sme vo Visibility zahájili prechod z rokmi používaného e-mail marketingového toolu na nový a po 3 mesiacoch už môžeme hovoriť o tom, že nový nástroj máme implementovaný. Prečo sme sa rozhodli pre zmenu a aké poznatky nám to prinieslo?

Keby ste sa ma opýtali pred rokom, odpovedala by som vám jasne – Mailchimp je najlepší e-mail marketingový tool, s akým som sa stretla a v žiadnom prípade nechcem nič iné. Po nejakom čase sme však s kolegami začali viesť debaty o tom, kam by sme chceli našu newslettrovú komunikáciu posunúť ďalej a čo by sme na to potrebovali. 

Tip na MailerLite sme dostali od tých najpovolanejších – našich kamarátov a špecialistov na e-mail marketing z YNK media. Dnes, kedy môžeme hovoriť o plnom zapracovaní MailerLite vo Visibility, si ukážeme pár dôvodov, prečo sme sa rozhodli pre MailerLite (a čo nám z Mailchimpu najväčšmi chýba).

Prečo si vybrať MailerLite?

Lepšia cena

Zásadným rozdielom, ktorý je potrebné hneď na začiatku zmieniť, je cena – tu ťahá Mailchimp za kratší koniec. Zatiaľ čo MailerLite ponúka Advanced plan s 10 000 subscribers v sume 91 € mesačne (s možnosťou ušetriť 10 % pri ročnej platbe), v prípade Mailchimpu si za 10 000 subscribers pri Standard plan mesačne priplatíte približne o 30 € viac. To je už ročne pekná suma.

Neobmedzený počet odoslaných e-mailov

Ak sa neradi limitujete, MailerLite vám ponúka možnosť neobmedzeného počtu mesačne odoslaných newslettrov. Mailchimp tento počet pri 10 000 subscribers obmedzuje na 120 000 – to znamená, že kompletnú databázu budete môcť osloviť 12x mesačne.

Porovnanie MailerLite a Mailchimp

MailerLite sa na svojom webe priamo porovnáva s Mailchimpom

Neobmedzený počet databáz

Ako najväčší problém sa v prípade Mailchimpu javí limitovaný počet Audiences. To môže byť problém, najmä pokiaľ uvažujete nad rozšírenou segmentáciou a nechcete sa obmedzovať na 5 segmentov. Mailchimp síce ponúka riešenie s ich neobmedzeným počtom v podobe vyššieho plánu Premium, avšak jeho cena sa mesačne šplhá až na 324 €.

Rozdiel medzi týmito toolmi je aj v počte subscribers – zatiaľ čo MailerLite eviduje jedného subscribera bez ohľadu na to, do koľkých Groups a Segmentov ho máte priradeného, Mailchimp ho v každej Group počíta ako nového subscribera. 

V tomto prípade je MailerLite s neobmedzeným počtom segmentov jednoznačne lepšou voľbou za menej peňazí. 

Odosielanie podľa preferencií odberateľov

Súčasťou MailerLite je skvelá funkcia Preference Center, ktorá umožňuje osloviť nových aj súčasných odberateľov newslettra s výzvou pre nastavenie preferencií. Na základe týchto zvolených preferencií pre odber obsahu tak dokážete svoje newslettre jednoducho segmentovať. Vďaka tomu budete mať pod kontrolou odosielanie tematických newslettrov – napr. SEO špecialistu so záujmom o túto oblasť budete vedieť na základe vyplneného Preference dotazníka zásobovať newslettrami primárne z oblasti SEO. Mailchimp takúto pokročilú funkciu neumožňuje.

Prehľadná automatizácia

Nemám rada neintuitívne tooly s chaoticky pôsobiacim dizajnom – to však v prípade MailerLite nehrozí. Automatizačné procesy si tu viete nastaviť úplne jednoducho a počas toho máte neustále na očiach celý automatizačný workflow.

MailerLite automatizácia

Automatizačný workflow v MailerLite je veľmi jednoduchý

Odberové formuláre „za 5 minút“

Napriek tomu, že tvorba odberného formulára v MailerLite v skutočnosti netrvá 5 minút, nebola som ďaleko. A to najmä pokiaľ máme úmysel porovnávať tento editor s Mailchimpom. Na rozdiel od MailerLite Drag&Drop editora na tvorbu newslettrov (ktorý podľa mojej mienky za Mailchimpom výrazne zaostáva), môžeme v prípade editorov na tvorbu odberných formulárov a landing pages hovoriť o používateľsky prívetivom prostredí, kde používateľ nájde čo potrebuje a vykliká to tam bez pochybností.

Optimalizácia odosielania

Hoci funkciu inteligentného odosielania newslettrov ponúkajú oba tooly, v niečom je MailerLite predsa len lepší. V prípade MailerLite dokážete Smart Sending spustiť v podstate okamžite, zatiaľ čo Mailchimp ponúka Send Time Optimization najskôr 48 hodín vopred od určitej hodiny.

Jednoduchá cesta z Mailchimpu

Pre tých, ktorí sa už rozhodli vymeniť Mailchimp za MailerLite, mám dobré správy. MailerLite umožňuje jednoduchú a rýchlu integrovanú migráciu dát z Mailchimpu.

Ochotná zákaznícka podpora

Porovnávajúc niekoľko zákazníckych služieb e-mail marketingových toolov môžem prehlásiť, že najlepšiu skúsenosť a pocity som mala práve z komunikácie s MailerLite. Zatiaľ čo niekde ma rovno karhavo odkázali na nič nevysvetľujúci článok a v druhej som sa ku komunikácii so živou osobou ani nedostala, pracovníci MailerLite ma zatiaľ vždy pohotovo nasmerovali k riešeniu problému, prípadne technikálie v minúte vyriešili rovno za mňa.

Prečo si vybrať Mailchimp?

Intuitívnejší editor

Napriek tomu, že MailerLite vo väčšine ohľadov prevyšuje možnosti Mailchimpu, v niečom má druhý spomínaný tool predsa len navrch. Pokiaľ hľadáte čo najjednoduchšie spôsoby tvorby newsletterov, ste na správnej adrese, a to najmä v prípade, že sa svoje newslettre snažíte koncipovať brandovejšie a „prepracovanejšie“.

Ukážka editora v Mailchimpe

Mailchimp Editor ma v porovnaní s MailerLite zaujal viac

MailerLite tu naráža na isté limity a obmedzenia v umiestňovaní obrázkov a ich zobrazovaní (najmä v mobilnej verzii). Chce to istú dávku trpezlivosti, kým sa s týmto toolom zladíte a nájdete možné vizuálne riešenia – pri Mailchimpe to riešiť nemusíte.

Rozsiahlejší reporting

V porovnaní s MailerLite, Mailchimp ponúka širšie možnosti reportingu, ktorý zahŕňa social media metriky a zároveň umožňuje prepojenie s Google Analytics. Zaujímavou súčasťou sú štatistiky, ktoré sa spájajú s vašou cieľovou skupinou. Pôsobivé!

Lepšie CRM

Na rozdiel od MailerLite, Mailchimp vyniká CRM systémom – teda najmä, pokiaľ zmienime, že MailerLite nedisponuje vlastným CRM a umožňuje len prepojenie s externými CRM toolmi.

Väčšie zapojenie AI

Vývojári Mailchimpu sa rozhodli pre maximálne zapojenie umelej inteligencie – najmä tam, kde to ide a mohlo by to vo výraznej miere uľahčiť prácu používateľom. Na rozdiel od MailerLite (a jeho AI Subject Line generátora ako jediného AI prvku) ponúka Mailchimp AI asistenciu pri dizajnovaní newslettrov, generovaní textov či demografických odhadoch týkajúcich sa kontaktov.

Žiadne bugy

Počas celého obdobia tvorby a odosielania newslettrov prostredníctvom Mailchimpu som nemala ani jeden problém, ktorý by som potrebovala nevyhnutne riešiť s online podporou – po technickej stránke fungoval nástroj bez chyby. Pre porovnanie, v MailerLite sme už niekoľkokrát museli s online podporou riešiť problémy, ktoré vznikli na strane toolu, a to dokonca aj po odoslaní newslettra.

Pre koho je Mailchimp?

Mailchimp je šikovný e-mail marketingový tool, ktorý nemožno zavrhovať. Pokiaľ ste mikro podnikateľ s malou databázou existujúcich zákazníkov a vašou prioritou je najmä tvorba informačných newslettrov, Mailchimp môže byť pre vás skvelou voľbou. Oceníte jednoduchosť campaign buildera – len sa pre istotu nepúšťajte do zložitých nastavení. Sklamať vás môžu aj snahy o pokročilejšie formy segmentácie (či skrátka segmentáciu podľa vašich predstáv). 

Pre koho je MailerLite?

Máte radi veci na poriadku? Potom ste na správnej adrese. V MailerLite nájdete všetko tam, kde by ste to aj očakávali – na svojom mieste. Veci dávajú zmysel, program vyzerá aj funguje veľmi dobre. Veľmi pozitívne možno hodnotiť aj jednoduchosť nastavenia zberu kontaktov a ich segmentáciu – navyše, väčšina z týchto pokročilých funkcií je dostupná už vo free verzii (čo v prípade Mailchimpu neplatí). Pokiaľ ste marketér, ktorý sa chce pustiť do pokročilejších automatizácií, mať o všetkom prehľad a ešte aj ušetriť, s MailerLite nič nepokazíte.

Neviete sa rozhodnúť? Vyskúšajte free verziu

Mailchimp alebo MailerLite? Najlepším spôsobom, ako učiniť rozhodnutie bez pochybností, je každý tool vyskúšať a neinvestovať do niečoho, s čím v konečnom dôsledku nebudete spokojní.

Čo vás čaká vo free verzii Mailchimpu?

Mailchimp ponúka možnosť free verzie s veľkosťou databázy do 500 subscribers, na ktorých môžete odoslať mesačne 1 000 e-mailov. To znamená, že pokiaľ máte v databáze presne 500 kontaktov, osloviť ich môžete mesačne 2-krát. 

Súčasťou free verzie je aj CRM systém, možnosť tvorby odberných formulárov, landing pages a webových stránok. Ak si radi nosíte prácu všade so sebou, určite oceníte existenciu jednoduchej mobilnej appky, kde si v rýchlosti skontrolujete úspešnosť odoslaných kampaní, odošlete pripravené kampane či spustíte odberné formuláre. Navyše, prvých 30 dní je vám prostredníctvom e-mailu k dispozícii zákaznícka podpora.

Čo vás čaká vo free verzii MailerLite?

MailerLite má o niečo lukratívnejšiu ponuku veľkosti databázy do 1 000 subscribers s možnosťou odoslania 12 000 e-mailov (oslovenie kompletnej databázy 12-krát). 

Podobne ako v prípade Mailchimpu, ani MailerLite nenastavuje v rámci free verzie žiadne výrazné obmedzenia – k dispozícii vám budú všetky možnosti tvorby newslettra, pokročilej segmentácie aj automatizácie. Aby vám však predsa len nič neuniklo, MailerLite ponúka možnosť vyskúšať počas 30 dní všetky prémiové features, vrátane Preference Centra, AI Writing Assistanta či 24-hodinovej zákazníckej podpory – jednoznačne odporúčam.