Natívna reklama
Definícia
Natívna reklama je reklama, ktorá je zakomponovaná vo svojom prirodzenom prostredí. Nesnaží sa ničím vyrušiť, práve naopak, pôsobí prirodzene. Formátovo, obsahovo aj vizuálne splýva s platformou, na ktorej je umiestnená.
Popis
Pojem natívna reklama sa začal v marketingu skloňovať čoraz častejšie. Jedným z dôvodov je tzv. bannerová slepota, v rámci ktorej zámerne ignorujeme a prehliadame okolité reklamné zdelenia. Riešením je práve natívna reklama. Od klasickej reklamy sa odlišuje tým, že nevyrušuje, nie je taká invazívna a na publikum dokonca pôsobí dôveryhodnejšie.
Natívna reklama je neoddeliteľnou súčasťou content marketingu. Základom je tvoriť kvalitný obsah, písať o tom, čo cieľové publikum zaujíma a dávať obsahu príbeh.
Medzi základné druhy natívnej reklamy patrí:
- reklama vo feede – ide najmä o PR články, videá, sponzorované príspevky na sociálnych sieťach, ktoré svojím obsahom zapadajú do danej platformy,
- platená reklama vo vyhľadávaní (PPC) – formou aj obsahom zapadá do prostredia vyhľadávača,
- odporúčacie widgety – tie sa nachádzajú pri článkoch a nadväzujú na daný obsah,
- klasické reklamné formáty – v tomto prípade ide napr. o klasické bannery, ktoré sa nachádzajú na tematicky príbuzných weboch.
Ak vás téma natívnej reklamy viac zaujíma, prečítajte si sériu článkov od Juraja Saska, v ktorej sa natívnej reklame podrobne venuje:
- Natívna reklama: Buzz alebo budúcnosť reklamy? (1. časť)
- Natívna reklama: Buzz alebo budúcnosť reklamy? (2. časť)
- Natívna reklama: Buzz alebo budúcnosť reklamy? (3. časť)
- Natívna reklama: Buzz alebo budúcnosť reklamy? (4. časť)