Definícia

Content marketing, alebo aj obsahový marketing, je proces vytvárania hodnotného obsahu, ktorého účelom je zaujať relevantnú cieľovú skupinu s potenciálom kúpy produktu. Dobrý content marketing pomáha budovať značku a mení návštevníkov webu, blogu či podcastu na zákazníkov.

Popis

Content marketing je jedným z osvedčených a funkčných nástrojov marketingu. V súčasnosti sa oň snaží mnoho firiem a značiek, no nie všetky ho vedia robiť dobre. Kľúčovou zásadou dobrého contentu je hodnotnosť obsahu. Ten by mal byť v závislosti od témy a produktu informatívny, náučný, zaujímavý, užitočný či zábavný, a mal by oslovovať potenciálneho zákazníka.

Dnes máme pre tvorbu obsahu k dispozícii množstvo formátov, médií a reklamných kanálov. Jednu tému vieme spracovať do blogu, videa aj podcastu zároveň, a následne distribuovať cez Facebook, Instagram, LinkedIn či Spotify. Možnosti sú neobmedzené a môžeme tak zasiahnuť hneď niekoľko cieľových skupín.

Pri tvorbe kvalitného obsahu nesmieme zabúdať na pravidelnosť prispievania, aby sme si čitateľov, sledovateľov či poslucháčov udržali. Obsah by mal byť vždy nový, aktuálny a pútavý. Spoliehať sa len na SEO články nestačí. Predchádzať by mu mala dôkladná contentová stratégia a obsahová analýza. Len tak bude content marketing naozaj efektívny.