Definícia

Banner je forma platenej internetovej reklamy v tvare štvorca alebo obdĺžnika, ktorá obsahuje grafické prvky, obrázky alebo texty a odkazuje na webstránku inzerenta. Dokáže prirodzene zvýšiť návštevnosť či predaj produktov a služieb, ako aj informovať o nových produktoch, zľavách alebo akciách.

Popis

Banner je základným nástrojom e-mailingu a remarketingu, ktorý dokáže zvýšiť povedomie o značke. Jeho hlavným cieľom je upozorniť na konkrétny produkt alebo službu. Dá sa umiestniť prakticky kdekoľvek na webe, no najčastejšie ho nájdeme na bočných paneloch. Môže byť buď statický, alebo dynamický. Najpopulárnejším typom banneru je tzv. full banner s rozmermi 468 × 60 pixelov. Pozrite si ďalšie typy bannerov a zistite, aké sú možnosti formátov a cielenia.

Tradičná bannerová reklama sa v posledných rokoch rozšírila aj do ďalších foriem, napríklad do reklám na Facebooku a YouTube či sponzorovaných príspevkov na Instagrame.