Definícia

Online marketing (alebo aj internetový marketing) je pojem, ktorý označuje propagáciu produktov, služieb a iných aktivít v online, teda internetovom prostredí. Spadá pod neho množstvo ďalších oblastí marketingu, ako napr. e-mail marketing či content marketing.

Popis

Online marketing je veľmi zovšeobecňujúci pojem a spadá pod neho väčšina aktivít na internete, ktorých cieľom je podpora predaja. Pre väčšinu značiek a firiem je dnes samozrejmosťou využívať rôzne online prostriedky na budovanie vzťahov a prilákanie nových potenciálnych zákazníkov. 

Marketing je totiž o oslovení cieľového publika na správnom mieste a v správnom čase. S viac ako 4,8 miliardami ľudí, ktorí dnes používajú internet, je online marketing jedným z najjednoduchších a najdostupnejších spôsobov, ako ich osloviť.

Nástroje online marketingu

Prostredníctvom online marketingu sa značky a firmy spájajú so svojím publikom tak, ako to kedysi bolo možné len naživo, prostredníctvom telefonátu či novín. Online prostredie dnes ponúka nekonečné možnosti propagácie a vďaka neustálemu technologickému pokroku stále pribúdajú nové. Medzi základné nástroje online marketingu patrí:

Search Engine Optimization (SEO)

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je proces optimalizácie webovej stránky tak, aby sa umiestnila na čo najvyšších pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania. Táto stratégia prináša relevantnú organickú (neplatenú) návštevnosť

Medzi SEO aktivity patrí úprava a tvorba vysokokvalitného obsahu v nadväznosti na analýzu kľúčových slov, zlepšenie používateľskej skúsenosti či budovanie portfólia spätných odkazov.

Content marketing

Obsahový marketing je proces vytvárania hodnotného a užitočného obsahu, vďaka ktorému môžeme zaujať našu cieľovú skupinu. 

Obsah môže mať mnoho formátov, napríklad:

Pay-per-click (PPC)

Pay-per-click (PPC) vo všeobecnosti zahŕňa platené reklamy vo vyhľadávaní (search), ako aj kontextové reklamy (display), ktoré sa zobrazujú na iných weboch v podobe bannerov. Väčšina platenej inzercie funguje na princípe platba za klik, teda inzerent platí za reklamu vtedy, keď na ňu používatelia kliknú.

Social media marketing

Reklama na sociálnych sieťach je jednou z ďalších efektívnych stratégií online marketingu. Ak chceme tento kanál efektívne využívať, musíme si vybrať tie správne platformy. Medzi najobľúbenejšie patria:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • YouTube

Výhody online marketingu

Online marketing má oproti offline nástrojom množstvo výhod:

  • Globálny dosah: vďaka internetu môžeme jednoducho osloviť zákazníkov lokálne, ale aj globálne. 
  • Výber cieľovej skupiny: potenciálnych zákazníkov môžeme efektívne zacieliť podľa rôznych demografických alebo geografických požiadaviek.
  • Lepšia návratnosť investícií (ROI): v porovnaní s tradičnými marketingovými kanálmi, online marketingové stratégie poskytujú lepšiu návratnosť investícií.
  • Merateľnosť úspechu: online marketing ponúka obrovské množstvo užitočných dát, ktoré môžeme bližšie analyzovať a vyhodnocovať.
  • 24/7: vďaka internetu môžeme osloviť naše publikum 24 hodín denne, 7 dní v týždni. 

Chcete skúsiť online marketing, ale neviete, kde začať? Sledujte náš magazín Visiguide, ktorý je plný noviniek, návodov a rád ohľadom marketingu. Ak budete stále potrebovať rady, s marketingovou stratégiou vám pomôžu naši špecialisti vo Visibility.