Definícia

Online marketing (alebo aj internetový marketing) je pojem, ktorý označuje propagáciu produktov, služieb a iných aktivít v online, teda internetovom prostredí. Spadá pod neho množstvo ďalších oblastí marketingu, ako napr. email marketing či content marketing.

Popis

Online marketing je veľmi zovšeobecňujúci pojem a spadá pod neho väčšina aktivít na internete, ktorých cieľom je podpora predaja. Pre väčšinu značiek a firiem je dnes samozrejmosťou využívať rôzne online prostriedky na zviditeľnenie sa, propagáciu myšlienok a predaj produktov a služieb.

Prostredníctvom online marketingu sa značky a firmy spájajú so svojím publikom tak, ako to kedysi bolo možné len naživo, prostredníctvom telefonátu či novín. Online prostredie dnes ponúka nekonečné možnosti propagácie a vďaka neustálemu technologickému pokroku stále pribúdajú nové.

Online marketing má oproti offline nástrojom množstvo výhod. Medzi tie najväčšie patrí globálny dosah, respektíve výber cieľovej skupiny podľa požiadaviek, merateľnosť úspechu, vyššia efektívnosť a lepší pomer ceny a výkonu. Nevýhodou je, že je ťažšie osloviť staršiu cieľovku či zaujať publikum v priestore tak presýtenom informáciami.

Chcete skúsiť online marketing, ale neviete, kde začať? Sledujte náš magazín Visiguide, ktorý je plný noviniek, návodov a rád ohľadom marketingu. Ak budete stále potrebovať rady, s marketingovou stratégiou vám pomôžu naši špecialisti vo Visibility.