Definícia

Pod inbound marketingom rozumieme marketingovú filozofiu, ktorá používa stratégie a postupy navrhnuté na priťahovanie potenciálnych zákazníkov ku značke jej pridanou hodnotou. Tým sa líši od tradičného marketingu, ktorý šíri svoje posolstvo a znalosť značky medzi čo najširšie možné publikum cez masmédiá.

Popis

Cieľom Inbound marketingu je v rámci digitálneho marketingu získať pozornosť cieľovej skupiny zaujímavým obsahom. Ponúka systematický postup, ktorý vďaka rôznym kanálom (SEO, PPC, sociálne siete) zabezpečí, že si cieľová skupina tento obsah nájde a vďaka nemu si značku obľúbi.

Inbound Marketing je relatívne nový pojem, s ktorým v roku 2006 prišla spoločnosť HubSpot. Marketingová filozofia sa stala natoľko populárnou, že pojem sa v digitálnom marketingu natrvalo udomácnil.

Inbound Marketing je teda proces, pri ktorom:

  • priťahujeme ľudí (ATTRACT), aby sa stali našimi návštevníkmi,
  • vytvárame im cestu webstránkou, aby plnili ciele,
  • tým ich premieňame (CONVERT) na naše kontakty,
  • následne im predávame (CLOSE) službu alebo produkt,
  • stávajú sa zákazníkmi, ktorých našimi aktivitami dlhodobo potešujeme (DELIGHT),
  • čím z nich vytvárame fanúšikov našej značky.

Prečítajte si viac o téme v článku Stratégia pre distribúciu online obsahu od Juraja Saska alebo si nechajte pomôcť ohľadom inbound stratégie na mieru priamo od nás, Visibility.