Redakčný kalendár
Definícia
Redakčný kalendár (editorial calendar) je dokument, vďaka ktorému vieme plánovať, vytvárať a publikovať obsah na pravidelnej báze. Pri redakčnom kalendári zvyčajne hovoríme o plánovaní článkov na blog, no môže ísť aj o príspevky na sociálne siete alebo akýkoľvek iný, napríklad audiovizuálny obsah.
Popis
Každý dobrý marketér vie, že content je king. Pravidelné publikovanie kvalitného obsahu pomáha zvyšovať návštevnosť a aj samotné konverzie na webovej stránke. Jeho pravidelná publikácia však nemusí byť vždy jednoduchá. Môžeme stratiť inšpiráciu na nový obsah alebo zabudnúť na jeho zverejnenie. Práve v týchto prípadoch vie byť redakčný kalendár skvelým pomocníkom. Vďaka nemu máme prehľad o našich aktivitách a vopred vieme, čo máme robiť a čo pripravovať.
Do redakčného kalendára najčastejšie zaznačujeme:
- typ obsahu, ktorý ideme vytvárať,
- autora, ktorý je zodpovedný za jeho tvorbu,
- dátum vytvorenia a uverejnenia,
- persónu, ktorej je obsah určený,
- kľúčové slová, ktoré chceme pokryť,
- kanál, ktorým budeme obsah nakoniec distribuovať a zdieľať,
- nadpis, titulok a meta popis, ak ide o článok.
Prečítajte si tiež článok Redakčný kalendár: Ako plánovať obsah na web.
Ak potrebujete pomôcť s plánovaním obsahu a tvorbou redakčného kalendára, poraďte sa u nás, vo Visibility.