Definícia

Blog je online formát, ktorý tvoria články usporiadané v obrátenom chronologickom poradí. Zvyčajne obsahuje text, doplnený o obrázky, videá či infografiky. Blogový článok napísaný s dôrazom na SEO pomôže webovej stránke zobrazovať sa vyššie vo vyhľadávaní Google.

Popis

Blog je neodmysliteľnou súčasťou content marketingu. Jeho hlavným účelom je spojiť vašu webovú stránku s relevantným publikom, ktoré má potenciál vykonať konverziu. Je to typ webovej stránky, ktorá sa pravidelne aktualizuje o nový obsah. Jednotlivé články sa v ňom zoraďujú v obrátenom chronologickom poradí. Inak povedané, novšie texty sa používateľom zobrazia ako prvé. Najznámejším redakčným systémom na tvorbu blogov je platforma WordPress. 

Hoci boli v minulosti populárne súkromné blogy o rôznych spoločenských témach, v súčasnosti sa tešia popularite najmä firemné blogy, ktoré sú často súčasťou väčších webových stránok a špecializovaných e-shopov. Ich úlohou je zorientovať používateľov v problematike a predstaviť im novinky v ponuke služieb či jednotlivých produktov. Obľúbené sú aj rôzne návody či tipy.

Keď chcete mať prehľad o svojich aktivitách, vytvorte si redakčný kalendár, ktorý je efektívnym  spôsobom, ako si plánovať obsah. Okrem titulkov a obsahu jednotlivých článkov si v ňom viete zaznamenať aj počet zobrazení. Získate tak prehľad o tom, ktoré články zaujali najširšie publikum alebo vyvolali najviac konverzií.

Inšpirovať sa môžete naším blogom, ktorý sme úspešne pretvorili na magazín Visiguide, a radi vám pomôžeme s tvorbou vlastného blogu.