Definícia

Copywriting je pojem, ktorý označuje tvorbu reklamných textov. Vychádza zo spojenia slov copy (reklamný text) a writing (písanie). Účelom copywritingu je motivovať potenciálneho zákazníka ku kúpe tovaru či služby, alebo posilniť vnímanie značky.

Popis

Copywriting je jedným zo základných nástrojov marketingu. Využívame ho v online aj offline komunikácii a vo všeobecnosti všade, kde chceme v reklame vyjadriť myšlienku pomocou textu. Človeka, ktorý takýto text vytvára, nazývame copywriter.

Prostredníctvom copywritingu sa vždy snažíme primäť čitateľa textu k nejakej akcii, ktorou je zvyčajne kúpa tovaru či služby. Práve text, zvyčajne však spolu s vizuálnym prvkom, nám pomáha vytvoriť u potenciálneho zákazníka určitú potrebu, ktorú mu môže ponúkaný tovar či služba naplniť.

Vytvorenie profesionálneho copy textu, ktorý je originálny, výstižný a splní účel, je náročná úloha. Vyžaduje si skúsenosti, prehľad v reklamnom svete aj spoločenských normách, dobré oboznámenie so značkou a produktom, ale tiež poriadnu dávku kreativity a občas aj humoru. Preto je vhodné vložiť jeho tvorbu do rúk skutočnému expertovi.