Definícia

Influencer marketing je forma marketingu, ktorú používajú značky v rámci svojej online komunikačnej stratégie na efektívnejšie oslovenie potenciálnych zákazníkov či prezentovanie svojej značky, služby alebo produktu. Neodlúčiteľnou súčasťou influencer marketingu je osoba, tzv. influencer, ktorý disponuje online platformou s množstvom aktívnych sledovateľov.

Influencer môže, ale nemusí byť verejne známou osobou, avšak je považovaný jeho sledovateľmi za odborníka vo svojom odbore, ktorého schopnosťou je zmeniť/ovplyvniť vnímanie ostatných v určitej veci.

Popis

Podstatou influencer marketingu je, aby influencer dôveryhodne a nenásilne odprezentoval daný produkt alebo servis konkrétnej značky sledovateľom na danej platforme tak, aby zaujal a vzbudil záujem voči značke.

Vzbudenie záujmu však nie vždy musí byť transakčného charakteru. Medzi ďalšie benefity a účely influencer marketingu patrí napríklad aj pozdvihnutie povedomia o značke, získanie nových, potencionálnych zákazníkov a v neposlednom rade záujem uskutočniť nákup.Táto forma marketingu umožňuje firmám osloviť širšie publikum, ktoré by len ťažko oslovili prostredníctvom napr. tradičného marketingu.

Tak ako každý druh marketingu, aj influencer marketing má svoje formy akými dokáže byť poňatý. Najčastejšie sa stretávame s influencer marketingom vo forme:

  • affiliate marketingu (cez uplatnenie špeciálneho kódu pri nákupe),
  • sponzorovaným obsahom (plateným príspevkom na sociálnej sieti),
  • tzv. rozbaľovaním (unboxing), keď influencer dostane darom produkty, ktoré následne verejne prezentuje, skúša ich a podáva recenziu.

Existuje tiež aj vyššia forma influencer marketingu, ktorou je ambasádorstvo, keď sa influencer stáva tvárou danej značky a ich spolupráca pretrváva dlhšiu dobu, pričom zmienky o značke či produkte na sociálnej sieti sú na pravidelnejšej báze.

Príklad

Príkladom influencerky môže byť napr. Natália Pažická a jej platená spolupráca na Instagrame so značkou Malinna:

Co je to influencer marketing

Príklad influencer marketingu
Pozrieť si tiež môžete zoznam top influencerov za rok 2021, ktorý pripravil Forbes.