Do tlačiarní Epson sa bude farba tankovať, Google a MIT vedia vyčistiť fotky (skoro) ako v CSI: Miami, YouTube sa lúči s nepopulárnym syndrómom 300 a Facebook chce zľahčiť komunikáciu značiek s ľuďmi.

Epson EcoTank: Revolúcia alebo len cover starej pesničky?

Majitelia atramentových tlačiarní určite dobre vedia, že (originálna) náplň do nich je jednou z najdrahších tekutín na svete. Za jeden mililiter dáte pokojne 1 a pol euríka – kam sa hrabe benzín. Majú tiež zázračnú schopnosť vyschnúť tesne pred tlačou dôležitej seminárky do školy…

Dosť bolo, povedal si Epson a prirobil k tlačiarni nádrž. K domácej aj podnikovej. Do nej sa atrament tankuje podobne, ako voda do ostrekovačov v aute. Vzhľadom k veľkosti nádrže vydržia tisíce stránok.

https://www.youtube.com/watch?&v=jnkqvxmaq1I

Uvidíme, či sa k tejto výhode pridá aj nižšia cena za spomínaný mililiter. Ak nie, pôjde len o prebalenú (a viac pohodlnú) súčasnosť.

Google a MIT sa hrajú so zaujímavým vylepšovaním fotiek

Fotiť cez okno alebo cez plot znamená mať na fotke niečo, čo tam nepatrí – rôzne odrazy, vzory plotu či konáre stromu v popredí. Odstraňovať ich ručne je na dlhé hodiny a niekedy to dokonca nejde vôbec.

Google a MIT vyvíjajú algoritmus, ktorý nechcené prvky z popredia fotky odstráni automaticky. Napríklad vyfiltrovaný odraz zo skla sám o sebe vyzerá celkom použiteľne a pripomína kúzla z jedného nemenovaného krimiseriálu.

Nekonečne približovateľné JPGy bez straty kvality a artefaktov to ešte nie sú, ale možno príde aj na ne.

YouTube počítadlo sa už nebude zasekávať na 300 pozretiach

Ak ste zvykli každým novým videom na YouTube prekonávať rekordy sledovanosti, možno ste si všimli, že spočiatku sa počet videní na chvíľu zasekol pri 300. Dialo sa tak preto, že pri tomto čísle Google počítadlo zmrazil a čistil reálne videnia od spambotov. Po ukončení procesu sa počítadlo rozbehlo.

Google teraz začal počítať inak. Všetky pozretia, o ktorých s istotou vie, že sú ľudské, priráta k videu rovno bez obmedzení a kontrolovať bude len tie podozrivé (neprihlásení používatelia, „zaujímavé“ IP či stroje bez cookies).

Počítadlo sa tak už zasekávať nebude a rytmus života YouTuberov je tým pádom zachránený.

FB stránky dostanú nové možnosti komunikácie s profilmi ľudí

Facebook predstavil dve nové funkcie v tejto oblasti. Tá prvá je prostá – umožní pridať do bežnej FB reklamy CTA tlačidlo na priame poslanie správy stránke. Ak nejakej značke teda ide predovšetkým o tento typ kontaktu, môže ho začať takto napriamo propagovať.

Druhá funkcia je vypočutím zúfalých žiadostí mnohých adminov stránok. Umožní im totiž súkromne reagovať na verejný príspevok používateľa prostredníctvom správy. Ak teda niekto napríklad chce zistiť stav svojej objednávky a rieši to komentárom pod bežným príspevkom, budete mu môcť odpísať správou bez ďalšieho zdržovania.