Internet bude do tretieho sveta šíriť bezpilotné lietadlo s rozpätím krídel Boeingu 737, Google oficiálne pridal do máp históriu vašej polohy a oddelil G+ a nemecké prémiové automobilky kúpili od Nokie mapovú divíziu.

Aquila: Predstava FB o „lietajúcom internete“ je realitou

Má rozpätie krídel ako bežné dopravné lietadlo, váži menej ako auto a bude šíriť internet tam, kam by sa inak nedostal. Volá sa Aquila – zhmotnený sen Marka Zuckerberga o svete s pripojením všade.

Bezpilotné lietadlo bude lietať vo výškach od 18 do 27 km (vyššie ako komerčné lety). Vďaka solárnej energii sa vo vzduchu udrží celé mesiace. Internetové pripojenie má zabezpečiť novo vyvinutá laserová technológia. Tá dokáže preniesť dáta rýchlosťou 10 Gbps a trafiť takýmto dátovým lúčom plochu o veľkosti mince na vzdialenosť 10 míľ.

FB už má otestované modely a technológie a teraz prvú Aquilu v skutočných rozmeroch predstavil svetu:

I’m excited to announce we’ve completed construction of our first full scale aircraft, Aquila, as part of our Internet.org effort. Aquila is a solar powered unmanned plane that beams down internet connectivity from the sky. It has the wingspan of a Boeing 737, but weighs less than a car and can stay in the air for months at a time. We’ve also made a breakthrough in laser communications technology. We’ve successfully tested a new laser that can transmit data at 10 gigabits per second. That’s ten times faster than any previous system, and it can accurately connect with a point the size of a dime from more than 10 miles away.This effort is important because 10% of the world’s population lives in areas without existing internet infrastructure. To affordably connect everyone, we need to build completely new technologies. Using aircraft to connect communities using lasers might seem like science fiction. But science fiction is often just science before its time. Over the coming months, we will test these systems in the real world and continue refining them so we can turn their promise into reality. Here’s a video showing the building of Aquila.

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, July 30, 2015

Google Maps Timeline vie, kde ste boli pred mesiacom

Že Google ukladá históriu polohy je známe. Geeci vedeli aj to, že si ju môžu pozrieť vo svojom účte na mape. Teraz z tejto funkcie Google urobil „feature“ webových a Androidových máp pre všetkých.

Použitie funkcie predpokladá, že máte zapnutú históriu polohy v nastaveniach (a že sa, samozrejme, pohybujete po svete so smartphonom vo vrecku). Ak je všetko nastavené ako treba, pozrite web https://www.google.com/maps/timeline – po prihlásení by ste mali vidieť, kde ste boli. Včera, pred týždňom, pred rokom…

17. júna bolo veľa práce :)

17. júna bolo veľa práce 🙂

Bezpečnostné riziko alebo super funkcia na spomínanie? Vyberte si sami.

Google+ sa postupne úplne odčlení od služieb Googlu

Funkcie googlovskej sociálnej siete už v minulosti čoraz viac preberali iné aplikácie a v budúcnosti sa tento trend nezmení. Práve naopak, Google ešte pritvrdzuje. Týmto blogovým zápiskom je to oficiálne: Pre Google+ sa hľadá nový zmysel.

G+ profil už nebude potrebný pre YouTube, mapy, fotky a ďalšie služby Googlu. V minulosti si Google takýmto spôsobom vynucoval registráciu na sieti. Ukázalo sa, že šlo o nesprávnu cestu. Ľudia na to neskočili a Google teraz taktiku mení, aby celú vec zachránil.

BMW, Mercedes a Audi kúpili od Nokie mapy

Nokia (tá stará, Fínska, nie tá, ktorú kúpil a zrušil Microsoft) bola ešte minulý týždeň mapový moloch. Nie, že by jej navigácia pre koncových používateľov lámala rekordy sťahovanosti. Ide o to, že disponovala „technológiami v pozadí“ a najmä vlastnými mapovými podkladmi, ktoré ďalej licencovala iným navigáciám.

A tým sa môže pochváliť málokto, globálnych poskytovateľov mapových podkladov by ste narátali na prstoch jednej ruky. Nokia už ale medzi nich nepatrí. Jej mapovú divíziu Here kúpilo za 3 miliardy € konzorcium nemeckých prémiových automobiliek BMW, Mercedes a Audi.

Každý z nich sa zložil asi po miliarde, takže aj časť koláča každého hráča v novom spoločnom podniku je rovnaká. Obchod sa kompletne uzavrie v Q1 2016 a automobilky si od neho sľubujú žiarivú budúcnosť mobility a technologický náskok, čo sa lokalizačných služieb týka.