Facebook ide odmeňovať za úpravy informácií o miestach a upravil počítanie ceny za klik, Twitter obohatil aplikáciu o správu reklám a Waze skúša aplikáciu na spolujazdu.

Facebook má letnú súťaž

Nie je to často, aby veľký Facebook usporadúval nejaké súťaže pre pospolitý ľud. Teraz sa do jednej môžete zapojiť. Ide o to, kto spraví cez leto najviac relevantných úprav v informáciách, ktoré má Facebook o rôznych miestach.

Za každú uznanú úpravu sa vám zaráta bod. Ak to bude v turisticky zaujímavom mieste, získate ešte bod naviac. Upravovať môžete všetko – od nezmyselného zaradenia do kategórie (napr. park označený ako kaderníctvo) cez telefónne čísla do reštaurácií až po detaily adresy.

fbtravel

Prvý upravovač v rebríčku získa bližšie nedefinovaný „travel gear,“ desiati darčekové predmety od Facebooku. Ak o to teda stojíte, hor sa do upravovania, svetobežníci! Možno sa stanete súčasťou začiatku konca služieb ako Foursquare či Yelp.

Twitter vie efektne spravovať reklamy cez mobil

Spravovať social reklamy cez telefón v prehliadači môže byť na dlhé lakte. Facebook má na toto appku už dávno a v minulom týždni sa pridal aj Twitter. Na rozdiel od Facebooku ale nie je nutná samostatná aplikácia, ide o funkciu v tej súčasnej.

V aplikácii môžete sledovať bežiace kampane, upravovať ich a reagovať na hlásenia (napríklad o konci nastaveného obdobia). K funkcii sa advertiseri dostanú cez ikonku „grafu“ priamo v profile (iPhone) či cez položku v menu (Android).

Facebook mení účtovanie CPC

…respektíve sa mení to, čo FB vidí pod pojmom „click.“ Doteraz sa za klik považovali všetky akcie spojené s príspevkom (like, comment, share, otvorenie fotky…), odteraz bude klikom len to, čo vyvoláva „externú“ akciu (preklik na stránku, klik na CTA button, spustenie videa vloženého z YouTube).

V konečnom dôsledku by to malo znamenať šetrenie rozpočtu zadávateľov. Ak im nepôjde o engagement, nebudú za neho zbytočne platiť. Ak im o neho ide, stále sa bude dať zvoliť platba za engagement.

Touto novinkou sa tak teda ešte viac posilňuje základná poučka online reklamy: Vždy nastavuj reklamy s dôrazom na ich cieľ.

Waze skúša skutočne komunitného konkurenta Uber-u

Známa komunitná navigácia pod krídlami Googlu chystá novinku. Vďaka nej sa možno už čoskoro budete môcť do práce zviezť v aute s niekým iným za drobný poplatok alebo naopak voziť iných.

Na rozdiel od pravidlami pevne zviazaného Uberu má ísť o skutočne komunitnú službu pre všetkých Wazerov. Službu zatiaľ testujú v okolí Tel Avivu.

Má táto služba šancu uspieť? Jej prínosy sú jasné, ale nebudú silnejšie obavy o bezpečnosť? Uvidíme, odpovede na tieto otázky chcú čas a hlavne väčšie rozšírenie.