Apple Music vypustený do divočiny už porovnávajú s konkurenciou, zatiaľ čo o hudbe sa začalo šuškať aj vo Facebooku. No a Snapchat začal riešiť unavené palce svojich používateľov.

Apple Music alebo Spotify… To je otázka

Fanúšikovia streamovanej hudby majú nový piesoček – Apple Music. Ale to sme už vedeli, takže toto už pitvať nebudem. Poďme trošku porovnávať.

Apple tentoraz žiadnu kategóriu nezakladá. Naopak, vstupuje do jednej poriadne rozbehnutej. To znamená nielen tvrdšie požiadavky na vstup do segmentu, ale aj podrobné porovnávačky.

Za všetky si tu dovolím prelinkovať infografiku Business Insider, ktorý porovnáva Apple Music so Spotify. Po krátkom náhľade zisťujeme, že jeden má to, čo druhý nie a naopak. Wow! Hlavné rozdiely z môjho pohľadu sú dostupné hudobné videá na Music a z druhej strany zas sociálne funkcie Spotify. Vďaka nim môžete vidieť, čo počúvajú priatelia, robiť s nimi playlisty, atď.

spotmus

To Apple Music nevie, ale zas má sociálnu sieť pre umelcov (a exkluzivitu na Taylor Swift)… Nuž, boj je to tesný, do komentárov môžete napísať, ku ktorej strane sa prikláňate viac.

Facebook sa chce tiež „zapojiť do hudby“

Aby tých hudobných noviniek nebolo málo, z kuloárov vyťahujem ešte jednu: Viacero zdrojov potvrdilo, že Facebook s hudobnými labelmi rokuje o vlastnom „vstupe do hudby.“ Vôbec ale nie je jasné, čo si pod tým máme predstaviť.

Facebook túži po tom, aby z neho ľudia odchádzali čo najmenej. Najlepšie vôbec. Preto tak tlačí video, dohaduje sa so spravodajskými portálmi na priamom zverejňovaní obsahu, atď. Púšťať používateľom k surfovaniu hudbu priamo na sieti tak znie úplne logicky.

Všetci hlavní konkurenti FB už (viac či menej úspešné) hudobné služby majú. Čiže hudbychtivý používateľ odchádza v súčasnosti k nim. Facebook a jeho 1,4 miliardy používateľov majú spolu veľkú silu na to, aby tieto hudobné výlety zastavili.

V Snapchate sa idú starať o palčeky používateľov

100 miliónov používateľov denne pritíska svoje palce k displeju smartphonu, aby tak na displeji udržali spustené video či fotku v Snapchate. Takýto typ ovládania nazývajme „stlač a drž.“

„Stlač a drž“ ale nie je najvhodnejšie pri dlhších videách a podrobnom skúmaní obrázkov. Preto Snapchat prichádza s ovládaním „ťukni a pozeraj.“

Keď si teraz po sebe čítam dva odstavce vyššie, vyzerá to zaujímavo, ale ja si z vás fakt nechcem vystreliť! Novinka je to reálna. A reálne vraj boli aj početné sťažnosti používateľov, ktorí doteraz „stlač a drž“ denne trpeli.

No a nakoniec úplne vážna novinka: K „ťukni a pozeraj“ sa pridáva aj dvojúrovňová autorizácia. Okrem väčšieho pohodlia pre palce tak získame aj vyššiu bezpečnosť. Toto je určite jeden z top update-ov roka. 🙂