Tento týždeň v hlavných rolách Snapchat videoreklamy a nové možnosti Facebook Ads. Okrem nich Periscope Web Replays a Messenger bez profilu na FB.

3V Advertising: Natívna Snapchat videoreklama

Vhodný pre mladých, relevantný, na mieru mobilom a stvorený pre vertikálne pozeranie. Takto svoj nový reklamný formát vidí jeho tvorca, Snapchat.

3V ako Vertical, Video, Views. Práve na vertikálnosť kladie Snapchat dôraz. Inde sa videu „na výšku“ smejeme, Snapchat si z neho spravil konkurenčnú výhodu. Podkladá ju dokonca grafom o tom, že mobil používame na výšku stále viac.

https://www.youtube.com/watch?v=9JYZqg0511M

Snapchaťáci sa neboja ani priameho porovnania s FB a YouTubom. To, že sa neobťažovali napríklad Twitterom, ukazuje, že s 3V mieria vysoko. Minimálne na US trhu.

3V

Nové možnosti FB Ads pre aplikácie

Video si postupne hľadá cestičky do ďalších formátov FB reklám. Najprv sa dalo používať pri Page Likes Ads, potom pri linkoch a najnovšie si ho aj s call-to-action tlačidlom môžete pridať k reklame na appku.

Inak, ak ste už video namiesto obrázka vo FB reklamách skúšali, podeľte sa o skúsenosti v komentároch. Viac hláv viac vie.

Druhou novinkou je Multiple-App Ads. Je to opäť len rozšírenie staršieho formátu, v tomto prípade viacerých odkazov v jednej reklame. Ako už názov napovedá, v jednej reklame cez ňu môžete komunikovať viacero aplikácií. Podobne, ako to bolo doteraz pri linkoch.

Periscope Web Replays: Streamy uložené až 24 hodín

Mobilná streamovacia služba Periscope vypočula svojich používateľov a zabudovala možnosť znovu si pozrieť staršie streamy aj po skončení „vysielania.“

Web Replays, ako sa služba príznačne volá, drží v pamäti streamy po dobu 24 hodín. Ak teda nestihnete svojho obľúbeného Periscopera (už taký výraz existuje?) v priamom prenose, máte ešte deň na vrátenie sa v čase.

Facebook Messenger už naozaj chce byť len Messenger

…a Facebook vám k jeho používaniu už ani netreba. Postačí telefónne číslo, meno a fotka. Vidíte tam podobnosť s (Facebookom vlastneným) WhatsAppom? Ja tiež. A desí ma to.

Nepríde mi totiž logické, aby FB prevádzkoval 2 služby podobného razenia. A logické nie je ani to, aby teraz na úkor WhatsAppu potláčal Messenger. Najlogickejším scenárom podľa mňa je, že Messenger postupne WhatsApp úplne nahradí.

Áno, môžeme sa baviť o tom, že vzhľadom k rovnakému majiteľovi pôjde de facto len o zmenu ikonky na displeji… Že moje telefónne číslo už aj tak dávno majú… Áno, ale aj tak mi táto myšlienka nie je sympatická. Vaše názory opäť rád uvidím v diskusii.