Cez Pinterest sa bude dať nakupovať, Twitter predstavil program pre partnerov, Instagram rozšíril dostupnosť a možnosti reklamy a YouTube má kopec nových štatistík pre hudobníkov.

Priamo v Pintereste sa bude dať nakupovať

Pinterest s e-shopmi už dávno flirtoval a teraz by s nimi rád začal oficiálne chodiť. Dosť bolo preklikávania von, nakupovať sa bude dať priamo v pinoch.

Pinterest obstará rovno všetky štádiá nákupu. Od vyhľadávania, cez voľbu farby/materiálu až po platenie. Na začiatku to bude fungovať v aplikácii pre iOS, neskôr sa pridá Android a web. Začína sa samozrejme v USA.

Rýchle, jednoduché, sexy. Toto bude fungovať.

Twitter má Official Partner Program

Nie tak dávno po tom, čo si partnerov do špeciálneho programu oddelil Facebook, ho Twitter nasleduje a robí to isté. Spoločnosti používajúce platformu siete vo vyšších leveloch k nej teda dostanú lepší prístup.

Členstvo je tak ako v prípade FB rozdelené do viacerých kategórií podľa aktivít partnera. Twitter s týmito firmami samozrejme spolupracoval aj doteraz, zoficiálnenie programu tomu ale pridáva lesk. A hlavne prehľad pre klientov daných partnerov.

Instagram naplno spúšťa reklamu na technológiách FB

Instagram si reklamu už vyše roka skúša. Časom sa objavilo viacero formátov, pribudli samozrejme zadávatelia. Teraz do toho ide vo veľkom. Už sa totiž nemá čoho báť, know-how a pekných pár kusov kódu mu poskytol jeho tatko, Facebook.

V poslednom update tak pribudlo viacero priamych CTA prvkov známych zo spomínaného FB. Rozširovať sa tiež značne bude zoznam zadávateľov reklamy, na začiatok o Facebook Partnerov, neskôr celosvetovo.

Facebook ďalej poskytol algoritmy cielenia reklamy podľa záujmov či demografie a techniky prepojenia s databázami firiem. FB zaplatil za Instagram miliardu USD a prišiel pravý čas, aby sa investícia vrátila (a čo-to aj zarobila, samozrejme).

YouTube predstavil pokročilé insights pre umelcov

YT to s hudbou myslí vážne. Minulý týždeň to dokázal umelcom, pre ktorých pripravil špeciálnu zbierku real-time štatistík. Dozvedieť sa tam okrem iného môžu obľúbených interpretov, pesničky a žánre v jednotlivých oblastiach.

https://www.youtube.com/watch?v=yxx-c0uwxT0

Na základe štatistík budú môcť hudobníci vytvárať skladby doslova na mieru pre YouTuberov. YT už v minulosti stvoril nejednu kariéru, tie ale väčšinou rýchlo zhasínajú. Zmení to táto novinka?