U.S. Open bude mať novú atrakciu a Microsoft nového šéfa. Facebook pokračuje v čistení Timelines a skrášľuje reklamy. Twitter nás pre zmenu učí používať hashtag. Deviaty Interwebz bude teda v znamení zmien.

CEO Microsoftu ide na dôchodok

Microsoft v Interwebz spomínam málokedy. Asi to bude tým, že v internetovom biznise je dlhodobo taký nemastný-neslaný. A možno aj práve preto v uplynulom týždni súčasný CEO Microsoftu, Steve Ballmer, oznámil, že do roka svoje teplé miestečko uvoľní.

Šancu obsadiť ho máme my všetci. No okej, až také slniečkové to nebude. Microsoft dal dokopy celý tím, ktorého úlohou bude nájsť Ballmerovho nástupcu. Hľadať budú vo vlastných vodách nižšieho manažmentu a v spolupráci s headhunterskými agentúrami aj v externom celosvetovom prostredí. Takže, ďalší rok treba tvrdo makať, trebárs si nás všimnú.

Facebook (zas) upravuje algoritmy

Bolo to tuším len minulý týždeň, keď som do tohto blogu písal o zmenách v algoritme zobrazovania príspevkov na FB Timeline. Teraz si zas modrá sociálna sieť posvietila na posty od Pages. A dobre robí.

Úlohou tejto zmeny je totiž zbaviť sa rôznych expertov, ktorí si váš Like vynucujú podobne ako niektoré reality show pozornosť. Prednosť by mal dostať kvalitný obsah, na ktorý je radosť pozerať. Facebook ho chce rozoznávať tak, že sa vás priamo opýta na niekoľko otázok, ktoré mu pomôžu rozoznať odpad od pokladu. Takže, buďte úprimní a prispejte k vyvoňaným Timelines!

Hashtag nie je sranda, hovorí Twitter

Keď tweetujete pre značku, správne zasiahnuť správnych ľudí môže byť trošku ťažšie, ako pri osobnom profile. Pomôcť vám pri tom môžu hashtagy. Ale na rozdiel od osobného profilu, #tweet s #hashtagom #pri #každom #slove #vašu #značku #viac #cool #neurobí.

Priamo od Twitteru preto prichádza infografika (respektíve vývojový diagram (?) s priliehavým názvom Choosing a #. Nebudem písať viac, snáď len, že klik na nasledujúci obrázok ho zväčší.

Facebook a Shutterstock za krajšie reklamy

Dosť bolo škaredých náhodných obrázkov z „vyhľadávania obrázkov Google“ pri reklamách na Facebooku. Sláva krásnym obrázkom z databanky! Asi tak nejak to vidí Facebook, ktorý sa spojil s obrázkovou databázou Shutterstock, z ktorej si odteraz môžete vziať obrázky k vašim reklamám zadarmo.

25 miliónov obrázkov vo vysokom rozlíšení znie sľubne. Osobne si ale myslím, že ani 25 miliónov kúskov nezabráni malozadávateľom reklamy používať stále tie isté americko-úsmevové a „dokonalo“-naaranžované snímky. Ale tak, aspoň budú zadarmo.

Správna obrazovka na social media musí mať 15 metrov. Na šírku

Tenistky, tenisti, loptičky, rakety, rozhodcovia, kurt, diváci. Ten tenis je stále o tom istom. Obrazovka s rozmermi 15 krát 2,5 metra pred štadiónom to ale všetko zmení. Moderná doba to tak chce. Všetci to tak chceme.

Obrázok: usatoday.com

Tweety, verejné komentáre z Facebooku a z Instagramu, o to všetko obohatí nová atrakcia U.S. Open návštevníkov štadiónu Louisa Armstronga. Príspevky na „stenu“ budú samozrejme kontrolované a schvaľované, aby sa to s tou slobodou vyjadrenia neprehnalo. Ak sa teda na U.S. Open chystáte, určite túto novinku nevynechajte.

Ak ste predsa len viac na ten šport, celá šou začína už dnes. A kým skončí, vyjdú hneď dva Interwebzy, tak si nás nezabudnite naladiť.