Tento týždeň nevynecháme webový FB Messenger, zásnuby Applu a Taylor Swift, LinkedIn Elevate pre vytváranie a zdieľanie profi-contentu a YouTube bez reklám za predplatné.

(Facebook) Messenger už aj na webe

Pomaly si musíme zvykať vypúšťať z názvu tohto komunikátora tejto platformy meno jej otecka. Samotný Facebook sa totiž od Správičkára oddeľuje stále viac.

Na mobiloch sme si už zvykli chatovať mimo hlavnej aplikácie sociálnej siete a zdá sa, že zvykať si budeme aj na počítačoch. Webový Messenger je realitou, ktorú si môžete vyskúšať, ak máte „správne“ (=anglicky) nastavený Facebook. Časom sa ale dočkajú všetci.

Budúcnosť Facebooku je teda rozdelená. Sociálna sieť na statusy, fotečky a zdieľačky, Messenger na posielanie správičiek v rôznych formách. A tých milých stickerov s mačičkami.

Apple jedná s hudobnými hviezdami o exkluzivite

„Exkluzívny obsah poháňa hneď niekoľko segmentov digitálnych predajov, prečo by nemohol aj hudbu v celosvetovom meradle?“ Povedal si takto Apple a začal rokovať s dosť obľúbenými interpretmi.

Chystaný nový Apple Beats Music tak bude možno jediným miestom, kde si vychutnáte Taylor Swift či Florence and the Machine. Teda, len ak fandíte digitálnemu a legálnemu spôsobu distribúcie hudby. Že nejde v tomto svete o nič nové dokazuje aj Jay-Z, o ktorom som písal v nedávnych Interwebz, a ktorý robí presne to isté s hviezdami RnB.

LinkedIn Elevate: Jednoduchá tvorba, zdieľanie a meranie profi-contentu

V LinkedIn si všimli silu contentu produkovaného firmami (o ktorej som mimochodom písal aj ja minule) a vyšli firmám oproti s novým nástrojom Elevate.

Ten zamestnancom uľahčuje všetky kroky pri príprave obsahu, ktorý je určený najmä profesionálnym kruhom. V prvom kroku im ponúkne inšpirácie na nové obsahy, po ich vytvorení im ich umožní ľahko nazdieľať a nakoniec merať ich úspech.

Platforma bude všeobecne prístupná od 3. kvartálu, zatiaľ je len na pozvánky. Osobne tento krok veľmi chválim, podobne komplexný nástroj venovaný tejto špeciálnej činnosti na trhu chýbal, resp. jeho funkcionalitu je potrebné zastúpiť hneď niekoľkými toolmi.

YouTube bez reklám za predplatné bude realitou

V posledných pár rokoch nastúpil zaujímavý trend: Služby, za ktoré sa platilo, začínajú byť zadarmo s reklamami a služby pôvodne s reklamami predstavili platené verzie bez nich.

Náročný úvodný odstavec nás mal dostať k tomuto: YouTube si budete môcť zaplatiť a mať ho bez reklám. Smerujú k tomu nezvratné indície – e-mail, ktorý YT zaslal vlastníkom kanálov a zmena v podmienkach služby.

Zavedie Google niekedy niečo podobné aj vo vyhľadávači? A čo na to zadávatelia?