…Facebook pre vybraných partnerov spustil vlastný buzz monitoring, Pinterest reklamy umožňujú merať konverzie, YouTube podporuje 360° videá a Jay Z si kúpil konkurenciu Spotify.

Facebook Topic Data: Povieme vám, po čom ľudia túžia

Predstav si, že máš e-shop a predávaš oblečenie rôznych značiek. Potrebuješ objednať tovar na ďalšie obdobie. Čo ak by ti niekto v predstihu povedal, po akom tovare budú pišťať srdiečka tvojich zákazníkov a mal to podporené big dátami od big Facebooku? Dá sa.

Verím, že na príklade sme sa navzájom pochopili a zmysel Topic Data je jasný. Okrem predajcov môžu byť Topic Data užitočné výrobcom, ktorí budú na základe analýzy toho, čo ľudia „hovoria,“ vedieť, ako upraviť produkt. No a v neposlednom rade tu máme reputačný manažment. Brandu, osobnosti, to je jedno, na Facebooku sa hovorí o všetkom.

Zatiaľ si ale musíme nechať zájsť chuť. Analýza toho, čo ľudia píšu, je veľmi citlivá na vstupný jazyk (a najmä nezaplatiteľná, ak daným jazykom hovorí slabých 5 miliónov ľudí 😉 ) . Služba tak ako obvykle začína v US a UK v úzkej spolupráci s FB partnerom DataSift.

Pinterest do reklám pridal meranie konverzií

V ostatnom Interwebz som spomínal, že sa Instagram chystá do sveta tradičnej internetovej reklamy. Ale ani Pinterest sa nechce nechať zahanbiť a od minulého týždňa podporuje meranie konverzií.

Spomínané sociálne siete, ktoré doteraz charakterizoval najmä „cool-faktor,“ o sebe takýmto spôsobom chcú povedať, že zadávateľom vedia ponúknuť viac ako šírenie dobrého slova o brande. Nie, že by aj to nebolo dôležité, ale peniaze sú vždy až na prvom mieste.

YouTube podporuje 360° videá

S Facebookom a najnovšie aj Twitterom za chrbtom to YouTube nemá ľahké. Po čase ale má opäť niečo, čo tamtí dvaja nie: 360° videá. Tie je možné prezerať aj nahrávať, ak teda niekto z vás disponuje technikou pre ich natočenie.

Na prezeranie 360° videí je potrebný prehliadač Chrome alebo telefón s Androidom a YouTube appkou – tam potom funguje aj ovládanie pohybom. Ostatné platformy (napríklad tá jablčná) budú nasledovať. Inak s virtuálnou realitou sa teraz pohráva celkom dosť firiem – stane sa YouTube oficiálnym videoprehrávačom pre ich hračky?

Jay Z kúpil prevádzkovateľa hudobnej služby Tidal

Rapper, producent a businessman cez svoju investičnú firmu Project Panther v minulom týždni kúpil spoločnosť Aspiro, ktorá (aj u nás) prevádzkuje streamovaciu službu Tidal. Tento špás stál 56 miliónov dolárov.

tidal

Tidal sa špecializuje na streaming hudby vo vysokej kvalite bez kompresie a hudobných videí vo vysokom rozlíšení. A pridáme aj trošku bulváriku: O nákupe sa vraj predtým intenzívne bavil so svojimi kamošmi z biznisu (Kanye West, Rihanna, Nicki Minaj,…). Nie že by som všetkým spomínaným kapacitám fandil, ale v mainstreame by nejaká exkluzívna zmluvička s nimi mohla celej službe zaručiť úspech a navrátiť investíciu.