Facebook predstavil skóre relevancie reklám a začne funkčne podporovať Groups určené na predaj a nákup vecí. Apple vraj pracuje na vlastnom aute.

Čo a na čo je Facebook Relevance Score

Relevancia reklám vôbec nie je novou témou. Relevantná reklama sa „šíri sama“ (=systémy ju uprednostňujú), ľudia na ňu viac klikajú a celkovo je príjemnejšia ako bezcieľne bombardovanie inzerciou.

Facebook teraz začal relevanciu reklám otvorene vyčíslovať. Relevance Score porovnáva pozitívny (záleží od cieľa reklamy – môže to byť konverzia, engagement alebo napríklad video view) a negatívny (hide post, report spam) feedback cieľovej skupiny. Tento pomer vyhodnotí na stupnici od 1 do 10 ako Relevance Score.

Facebook tak necháva zadávateľov reklamy otvorene nahliadnuť do vlastných algoritmov. Rovnako otvorene sa nebojí povedať, že skóre relevancie je dôležitým ukazovateľom toho, ako sa k reklame správa celý systém – reklama s vysokým skóre relevancie zasiahne viac ľudí za tie isté peniaze ako reklama s nízkym RS.

Aj začiatočníkom sa vďaka tomu otvára možnosť spustiť viacero testovacích kreatív s jedným cieľom a nízkym úvodným rozpočtom. Potom stačí odsledovať, ktorým z nich FB dopraje najvyššie Relevance Score, tým rozpočet navýšiť a zvyšné vypnúť.

Iste, skúsení zadávatelia o podobnom algoritme vedia už dlho a jeho dopad dokázali odhadnúť. Ale aj im sa nepochybne bude pracovať lepšie s jedným absolútnym číslom. Tak šup šup skúšať a šetriť budgety.

Apple vraj pracuje na vlastnom elektromobile

Podľa viacerých zdrojov Apple vyčlenil hneď niekoľko stoviek zamestnancov na výskum jeho možností v oblasti vývoja auta. Riadi ich bývalý zamestnanec Fordu a dnes viceprezident Applu Steve Zadesky.

Skupina sa vraj venuje technológiám batérií, produkcii a úprave kovov a robotike. Posledný aspekt naznačuje, že pôjde o samojazdiace auto. Apple na projekt láka aj ľudí od Tesla Motors.

Bude iCar (alebo Apple CAR?) ďalšou veľkou vecou? Bude vôbec? Kedy? Môžeme si spoločne zašpekulovať v komentároch pod článkom.

Facebook bude mať pre Groups bazárové funkcie

Členom a administrátorom skupín na predaj bazárových vecí sa bude voľnejšie dýchať. Predajcom k tlačidlu na zverejnenie nového príspevku pribudne tlačidlo „Sell.“ To im ponúkne špeciálne kolónky pre cenu a bližší popisu produktu. Po predaji ho naviac môžu označiť ako Sold.

Bazárové skupiny na FB aj u nás prekvitajú a nachádza sa v nich nemalé množstvo tovaru, preto akákoľvek funkcia, ktorá systém sprehľadní, môže len pomôcť. Ak si adminom takejto skupiny a chceš ju prihlásiť ako „Group For Sale,“ klikaj sem.