Zadávatelia reklám na FB budú môcť lepšie sledovať ich výkon, YouTube bude defaultne využívať HTML5, pôvodní autori Opery vydali browser Vivaldi a Twitter má videá a skupinové chaty.

Facebook Conversion Lift bude vyhodnocovať dopad reklám na reálne nákupy

Sociálna sieť minulý týždeň prišla s novinkou (zatiaľ) pre veľkých zadávateľov reklamy. Tí budú môcť sledovať efekt reklám na finálne realizované nákupy. A nemieni skončiť pri online.

10935975_758980440844238_195068470_n

Metodika je asi takáto: FB po zadaní reklamy vytvorí 2 testovacie skupiny – jednu z ľudí, ktorým reklamu naservíruje a druhú z tých, ktorí ju na FB neuvidia. Pri vyhodnocovaní úspešnosti reklám potom porovná, ktorá skupina ako nakupovala a na základe toho vyhodnotí efekt reklamy na realizované nákupy.

V online sa bude metrika opierať o dáta z konverzných pixelov tak, ako doteraz. Pre sledovanie offline nákupov je nutné FB dať k dispozícii (šifrované) dáta o nakupujúcich, ktoré potom sieť porovná s registrovanými užívateľmi a členmi vytvorených testovacích skupín.

YouTube začal štandardne používať HTML5 prehrávač

YT podporuje HTML5 už veľmi dlho, ako štandardný prehrávač ho ale nastavil až v minulom týždni. Doteraz sa spoliehal na Flash. Áno, ten Flash, ktorý už roky umiera.

HTML5 sa bude defaultne používať v Chrome, IE 11, Safari 8 a v beta verziách Firefoxu.

Vivaldi – nový browser od starých vlkov

Pamätníci (a vytrvalci) si určite spomenú na prehliadač Opera. Pôvodne nórsky projekt, ktorý sa nikdy nebál inovovať, sa v aktuálnej verzii zmenil len na ďalší skin pre Chrome.

To sa ale nepáčilo tvorcom pôvodnej Opery, ktorí z firmy odišli. Spojili sa a v minulom týždni prišli s prehliadačom Vivaldi. Respektíve s jeho tech preview, ktorú si môžeme všetci vyskúšať.

Prehliadač je…nuž, len ďalším prehliadačom. Veď pozrite sami a vyskúšajte. Tvorcovia tvrdia, že im nejde o masy, ale o poweruserov, ktorých chcú osloviť napríklad zabudovaným e-mail klientom. Veľa šťastia.

Twitter má skupinové rozhovory a video

Bude z Twitteru ďalší instant messenger? Od minulého týždňa môžete vytvárať súkromné skupinové rozhovory. Jeho funkcie sa nijako nelíšia od existujúcich appiek. Okrem využívania Twitter profilov, samozrejme. Takže nič vzrušujúce.

https://www.youtube.com/watch?v=XNnVH-mwSdM

Druhou novinkou je zabudovaná video funkcia. Tá umožní nahrať až 30 sekundový klip priamo z appky a postnúť ho rovno na profil. To podľa mňa bude trochu ovplyvňovať Twitterácku appku Vine, ale tak uvidíme, či sa z Twitteru stane video-kanibal.

https://www.youtube.com/watch?&v=qtFJf1N3zWw