Z koláča najdrahšieho sviatku reklamy si chce odhryznúť aj online, značky na Facebook nahrávajú viac videí ako zdieľajú z YouTube a Elon Musk chce presunúť internet do vesmíru.

Reklamná mánia cez Super Bowl smeruje do onlinu

Priznám sa, že vôbec netuším, aké sú pravidlá amerického futbalu. Na druhej strane, každoročne viem živo opísať najlepšie a najhoršie reklamy, ktoré sa počas Super Bowlu odvysielajú. A viem, že nie som sám.

Ale to som odbočil, poďme späť k internetu. Tento rok sa totiž práve do online priestoru presunie väčšia časť reklamných spendov firiem, ktoré sa chcú popri Super Bowle odprezentovať. Nepôjde však o jednoduché bannery – internetové Super Bowl reklamy majú byť tento rok personalizované, sociálne a hlavne majú v reálnom čase odrážať dianie v zápase.

Aby sa všetko mohlo odohrať tak rýchlo a zároveň dosiahnuť očakávané výsledky, bude potrebné kombinovať programatický nákup médií s komunikáciou na ľudskej úrovni. Čo copywriteri a grafici v rádoch sekúnd vytvoria, bude potrebné v radoch milisekúnd dostať medzi milióny ľudí. Že to všetko nebude práve najlacnejšie, si už asi nemusíme pripomínať.

Socialbakers: Značky častejšie využívajú natívne FB videá ako YouTube zdieľanie

Prirodzený (=neplatený) dosah videí nahratých priamo na FB letí do nebies tak rýchlo, že sa nestačíte diviť. Facebook potrebuje tlačiť video ako sa len dá a „robenie radosti“ adminom stránok je efektívnym spôsobom.

Aktuálne mám pre vás štatistiku od Socialbakers, ktorá potvrdzuje, že administrátori firemných stránok už preferujú nahrávanie natívnych videí pred zdieľaním obsahu uloženého na YouTube. Nemôžme sa im diviť, výhody tohto riešenia sú nesporné.

sclbkrs

Spolu s nedávnym spustením playlistov a featured videos je jasné, že FB opäť robí to, čo sa mu podarilo už dávno s obrázkami – pomaly odstraňuje „mediálneho“ prostredníka a potencionálneho zlodeja odklikov. Čo bude ďalej? Začnú priamo na sieti zverejňovať svoje články aj TOP žurnalisti a novinkové servery a my z neho neodídeme už nikdy? Možno…

Elon Musk investuje 10 miliárd USD do „vesmírneho internetu“

Podľa vizionára a šéfa známej spoločnosti Tesla Motors by sme mali koncept „pozemného“ internetu hodiť do koša. Namiesto toho, aby dáta preskakovali z miesta na miesta po fyzických umiestneniach (serveroch a uzloch) na Zemi, mali by lietať vesmírom medzi satelitmi.

Druhým cieľom ambiciózneho projektu je dostať internet na Mars, pretože je vraj pre túto planétu dôležité disponovať globálnou komunikačnou sieťou. Potrebné satelity a ďalšiu infraštruktúru chce vybudovať priamo Muskova spoločnosť SpaceX. Držím palce, vždy som chcel share-nuť selfie z inej planéty. 😉