Flickru v roku 2014 kraľovali Canon a Apple, Instagram je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou, Google doháňa Facebook v počte prihlásení na externé stránky a aplikácie sú zas o niečo drahšie.

Fotografi z Flickra používajú najčastejšie Canon a iPhone

Flickr združuje fotografov všetkých druhov a tried – od amatérskych „cvakačov“ z rodinných osláv až po profesionálov s drahou technikou. Preto môžu byť zaujímavé štatistiky o tom, aké prístroje používa takto široká základňa užívateľov.

Obecný rebríček všetkých značiek fotoaparátov vyhral Canon so zastúpením 13,4 %. Nasleduje ho Apple, ktorý ako jediný z TOP5 vôbec nevyrába foťáky. Na treťom mieste je Nikon.

analog-camera-canon-nature-1842

Na základe spomenutého druhého miesta Applu v obecnom rebríčku asi nikoho neprekvapí najpoužívanejší mobilný fotoaparát. V uplynulom roku ním bol iPhone 5. Komplexnejší rebríček aj s komentárom nájdete na The Next Web.

Instagram je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou v 2014

Zdá sa, že adoptívny syn Facebooku kráča po stopách svojho otca. V roku 2014 totiž vyrástol spomedzi všetkých sociálnych detičiek najviac. Dáta sú zo Spojených štátov pre segment internetujúcich 18+ a vyzerajú takto:

Slovenský trh samozrejme bude mať nejaké to špecifikum (hlavne v kolónkach Pinterestu a Twitteru), ale Instagram sa uchytil aj u našich mladých. Stačí sa pozrieť okolo seba. A vyfotiť sa pritom.

Google si vylepšuje pozíciu v sociálnom prihlasovaní

Čím sa prihlasujete do vašej obľúbenej webovej služby? Väčšina sveta (43 %) Facebookom, ale Google sa v boji nevzdáva a pozíciu stále vylepšuje. Aktuálne už má 40 % prihlásení na externé stránky.

Keď zrátate 43 a 40 %, je vám asi hneď jasné, že podiel ostatných hráčov vlastne vôbec nie je zaujímavý. Ale tak pre kompletnosť, TOP3 uzatvára Twitter s 5 %.

A prečo je to vlastne všetko dôležité? Keď sa niekde cez niečo prihlásite, môže si prevádzkovateľ prihlasovacieho systému tvoriť štatistiky, kam všade sa takto prihlasujete. A potom na základe toho predávať reklamu…

App Store v EÚ zdražil

V Európskej únii začala platiť nová legislatíva, ktorá prikazuje vývojárom platiť daň z predanej aplikácie v krajine, v ktorej sa predala. Daň v jednotlivých krajinách je ale často vyššia, ako bola doteraz.

Google možnosť zdražiť aplikáciu (a vyrovnať tak vyššiu daň) nechal na vývojároch. Apple ale zvolil systémovejší prístup a v dotknutých oblastiach zvýšil ceny plošne. „Plody“ jeho práce môžete v App Store vidieť už dnes.