Google zásadne aktualizoval systém reCAPTCHA, Facebook nevzdáva snahu o konečne úspešnú mobilnú appku, Foursquare vyjde na iPad a Zuckerberg kritizoval ceny Apple hračiek.

Nová reCAPTCHA sa zaobíde bez odpisovania machúľ

„No CAPTCHA reCAPTCHA“ neznie najlepšie, ale je za tým malá revolúcia – najnovšia verzia široko používaného antirobotského systému už nebude vyžadovať opisovanie znakov. Väčšinou.

Namiesto toho bude automaticky kontrolovať, či sa na stránke užívateľ správa ako človek. Rozhodujúci teda bude pohyb po stránke, IP adresa, rýchlosť vypĺňania formulára, atp. Na konci bude stačiť raz odkliknúť „Nie som robot.“

Ak si reCAPTCHA nebude istá, nakoniec nejaký textík na odpísanie zobrazí, to vraj ale bude len málokedy. Užívatelia pristupujúci z mobilov dostanú obrázkový test.

Facebook prerobil aplikáciu Slingshot

Keď to nejde, tak to…zrušíme prerobíme! Takto nejak uvažuje FB v oblasti vydávania mobilných appiek, ktoré sa netýkajú sociálnej siete. Teraz osud dostihol appku Slingshot, wannabe konkurenciu Snapchatu.

Pôvodne aplikácia slúžila na posielanie obrazových správičiek medzi dvomi ľuďmi, teraz prešla na systém updateov a followingu. Na jednej obrazovke vidí užívateľ slingshoty ľudí, ktorých followuje. Možnosť chatovať privátne ale ostáva.

Bude toto funkciou, na ktorú všetci čakali? Tipy očakávam v komentároch pod článkom.

Foursquare prichádza na tablety

Foursquare bol roky čisto smartfónovou záležitosťou. Po jeho rozdelení na dve aplikácie ale začalo dávať zmysel, aby tá dospelejšia z nich (ktorá si ponechala meno Foursquare) dostala tabletovú verziu.

Swarm (druhá z dvoch appiek po rozdelení) zostáva len na mobiloch. Veď kto by sa chcel čekovať na tablete, že áno. Objavovať nové miesta a hodnotiť podniky sa ale bude dať pohodlne aj z iPadu.

Foursquare na iPad bude dostupný v priebehu niekoľkých týždňov.

Zuckerberg: Ak by Applu záležalo na zákazníkoch, nebol by taký drahý

CEO Apple Tim Cook po problémoch, ktoré mal iCloud s únikom fotiek, vyhlásil: „Ak je služba zadarmo, nie ste zákazníkom. Ste produktom.“ Narážal tým najmä na Google, ale osobne si to zjavne vzal aj Mark.

Zakladateľ Facebooku označil bezpečnostnú politiku Applu za smiešnu a výrok Tima Cooka za nepravdivý. Podľa neho je aj reklamný biznis založený na rovnocennom vzťahu so zákazníkmi. Ak by vraj Apple skutočne dbal na potreby zákazníkov, jeho produkty by boli o dosť lacnejšie.

Nakoniec ale treba povedať, že Facebook a Apple mali doteraz celkom dobré vzťahy, a toto doťahovanie bohatých chlapcov s tým asi nič nespraví.