Európskym dátovým linkám v druhom polroku vládli YouTube a torrenty, Uber sa spojil so Spotify a App Store zmenil rétoriku.

Takmer 40 % európskeho upstreamu obstaráva BitTorrent

Spoločnosť Sandvine dvakrát ročne vydáva správu o vyťaženosti svetových internetových liniek. Pozrieme sa na niektoré európske čísla, keďže tie nám sú najbližšie. Celú správu si po registrácii môžete sami stiahnuť.

Rebríček množstva nahrávaných dát (upstream) v Európe s prehľadom ovládol protokol BitTorrent. S podielom 36,56 % sa mu protokol HTTP na druhom mieste a 10,6 % podielom ani nepriblížil. Čo k tomu dodať? Sharing is caring.

V sťahovaných dátach aj celkovo (sťahovanie+nahrávanie) vyhral YouTube, čo asi nikoho neprekvapí. Ešte sa hodí dodať, že priemerný Európan mesačne stiahne 8,7 a nahrá 1,5 GB dát. Kompletný rebríček nájdete nižšie.

Snímka

sn2

V Amerike je drobným prekvapením Netflix. Jeho TOP1 umiestnenie v downstreame tiež všetci očakávali, ale nikto ho nečakal na 2. mieste v upstreame. Služba totiž zo svojej podstaty nemá prečo nahrávať také množstvo dát na internet, a tak sa v súčasnosti Američania bavia pátraním po tom, čo toľko ten Netflix vlastne uploaduje.

Uber + Spotify = VL <3

Oba sú fresh, cool a startup, a to ich zviedlo dohromady. Ale dosť bolo tej romantiky. Komunitné „taxíky“ a hudobná služba oznámili partnerstvo, ktorého cieľom je nechať pasažierov počúvať počas jazdy hudbu zo Spotify podľa vlastného výberu.

Funguje to fakt jednoducho. Vodič má prepojený telefón a autorádio, fyzický prenos hudby teda obstará on. Vy si len na telefóne zvolíte, čo chcete v aute počúvať.

Spotify nachystal aj špeciálne playlisty na jazdy v jednotlivých mestách, kde službu spustil. Ak vám ale jeho výber nebude vyhovovať, môžete vodiča týrať potešiť aj vlastným hudobným vkusom.

Akože-free aplikácie už v App Store nedostanú FREE button

Mikrotransakcie v rámci aplikácie (in-app purchases) môžu byť zradné. Stiahnete si akože-free aplikáciu, ktorá od vás po troch dotykoch začne vyťahovať peniaze. No úplná pasca na nepozorné deti (vraj).

V USA sa už párkrát stalo, že mamičky spomenutých detí žalovali Google a Apple (prevádzkovateľov aplikačných obchodov) za to, že im dieťa vyvetralo kartu po tom, čo mu takúto akože-free appku stiahli.

Apple teraz toto celé vyriešil: Button FREE pri aplikáciách s in-app purchases premenoval na GET. Deti a kreditky sú definitívne zachránené.