Tento pondelok venujeme veľkým hráčom, keďže práve oni mali veľký týždeň. Google predstavil nový Android a vylepšil mobilný Gmail. Snapchat spustil historicky prvú plnohodnotnú reklamu a Facebook veľmi „starostlivú“ funkciu Safety Check.

Vítame Android 5.0 Lollipop

Piatu verziu najrozšírenejšieho mobilného OS označuje samotný Google za najväčšiu aktualizáciu systému vôbec. Obsahuje viac ako 5000 nových API pre vývojárov a v čistej verzii prinesie tiež úplne nový dizajn a UX.

Práve nový vzhľad prostredia – Material Design – je veľká vec. Tak veľká, že do neho Google „oblečie“ všetky svoje aplikácie a rozhrania. Material je plochejší, ale „iným“ spôsobom, ako bol svojho času iOS 7. Najlepšie bude, keď sa pozriete sami.

Obrázok @TechRadar

Prvými zariadeniami s Lollipop-om budú, ako je dobrým zvykom, Nexusy – mobil (phablet) a tablet. Obe narástli čo do veľkosti – mobil Nexus 6 má 6“ displej, tablet Nexus 9 zas 9“. O telefón sa postarala Motorola, o tablet HTC a oba sú na technologickej špičke. Tentoraz nám však značne stúpla aj cena, ktorá už nie je príliš odlišná od vlajkových lodí iných výrobcov.

Mobilný Gmail bude vedieť obsluhovať aj e-mailové účty mimo Gmail

Nová verzia 5 mobilnej aplikácie Gmail prinesie okrem Material Design ešte jednu novinku – budete si do nej môcť pridať e-mailové účty mimo Gmailu. Menovite zatiaľ Yahoo a Outlook, ale určite tým Google neskončí.

Samotná aplikácia Gmail je veľmi podarená a nepodpora iných e-mailových služieb bola snáď jej najväčšou slabinou. Po aktualizácii tak už bude o dôvod menej hľadať za ňu (minimálne na Androidoch) náhradu.

Prvá plnohodnotná Snapchat reklama

Predaj a zobrazovanie reklamy je klasickým zdrojom príjmov v technologickom svete. Do tohto klubu sa v minulom týždni oficiálne zapojil už aj Snapchat.

Zoznam zadávateľov je pochopiteľne zatiaľ veľmi krátky, menovite sa zatiaľ spomína trailer na hororový film Ouija. Reklamu dostanete v aplikácii ako novú správu, je označená ako „Sponsored.“

FB Safety Check pri katastrofe skontroluje, či ste v pohode

Zemetrasenia, tsunami, povodne, tornáda, výbuchy… Vždy je pri nich veľa ľudí a vždy príbuzných zaujíma, či ste v pohode, ak sa náhodou nachádzate v nesprávnom čase na takomto nesprávnom mieste.

Teraz to začne zaujímať aj Facebook. Ak zistí, že sa vo vašej blízkosti stalo niečo veľmi nepríjemného, opýta sa Vás prostredníctvom webu a mobilnej appky, či ste Safe.

sch

Vaša odpoveď sa potom vyzdieľa na Timeline, kde sa tejto udalosti vytvorí špeciálna sekcia, kde môžu vaši priatelia sledovať prípadné updaty k situácii. Ostáva dúfať, že služba nebude zneužívaná na attention whoring či na spam…