Právnik viac ako 12-tich celebrít hrozí Googlu stomiliónovou žalobou. Aby sme neostali len pri bulváre, povieme si aj o samojazdiacej Tesle, o schválení kúpy WhatsAppu Európskou komisiou a o Like buttone v aplikáciách.

Google bol zámerne pasívny pri šírení nahých fotiek a zaslúži si za to trest

Aspoň to tvrdí právnická firma, ktorá zastupuje viac ako tucet celebrít známych z nahých fotečiek. Google vraj nejednal dostatočne rýchlo v otázke mazania fotiek a ďalších materiálov zo stránok, ktoré pod neho patria – YouTube či Blogspot.

To nie je všetko. Na celom prípade mala firma dokonca zarobiť vďaka zobrazovaniu reklám z jej sietí na týchto stránkach. To sa samozrejme nedá poprieť, hovoriť o zámere je ale prehnané.

Internetový gigant sa bráni a tvrdí, že zmazal tisíce fotiek a účtov v najkratšom možnom čase. Má spomínaná právnická firma šancu uspieť? Nuž, hovoríme tu o USA… Nejakých sto miliónov ale Google našťastie nepoloží.

Tesly budú jazdiť (skoro) samé

Známy výrobca luxusných elektrických áut na budúci týždeň chystá predstavovačku novej verzie Modelu S. Okrem toho chce ale ukázať „ešte niečo.“

10616537_10152725453962801_6942777440078733866_n

Obrázok @Tesla Motors

V súvislosti s nedávnymi vyjadreniami lídra spoločnosti je asi jasné, o čo pôjde. Spoločnosť pravdepodobne predstaví pokročilého asistenta, ktorý auto priblíži k plne automatickej jazde.

Elon Musk celú vec dokonca kvantifikoval – už budúcoročná Tesla má zvládnuť 90 % odjazdených diaľničných (mesto je ešte priveľké sústo) kilometrov úplne sama. Mestská jazda je podľa neho výzvou na ďalších 5-6 rokov.

Európska komisia dala Facebooku zelenú v prípade kúpy WhatsApp

O 19 miliardovom nákupe WhatsAppu Facebookom sme počuli už straaašne dávno. V byrokratickom svete sa ale čas meria inak, takže až teraz túto transakciu posvätila Európska komisia.

Komisia sa vyjadrila, že WhatsApp nie je priamym konkurentom Facebook Messengera a teda nákup firmy nie je nástrojom konkurenčného boja. Prišla na to po vyhodnotení 60 stránkového dotazníka, ktorý rozoslala vývojárom iných aplikácií, operátorom aj potenciálnym používateľom.

S tlačidlom Like sa začneme stretávať v aplikáciách

Po vlastnej platforme a externých stránkach si Like button našiel nové pôsobisko. Vývojári ho odteraz môžu zabudovať do vlastnej mobilnej aplikácie.

Cez aplikáciu je možné lajkovať celú stránku či všetky objekty, ktoré podporuje platforma Open Graph. Like buttony samozrejme v aplikáciách boli aj doteraz, vždy ale šlo len o niečo ako „redirect“ do FB aplikácie. Odteraz tento medzikrok odpadá.

Like button je pre Facebook nástrojom prenikania do iných platforiem a vzhľadom na mobilné smerovanie celej firmy sa nemôžeme diviť, že si teraz našiel miesto práve v aplikáciách. V komentároch môžete tipovať, kde sa objaví nabudúce.