Amazon našiel miesto, kde môže uplatniť neobvyklé inovácie, Instagram predstavil nové tooly pre zadávateľov reklamy a na verejnosť prenikli informácie o chystanej hudobnej službe YouTubu. Plus jedna prekvapivá štatistika ohľadom sťahovania aplikácii.

Vyše 65 % Američanov si za mesiac nestiahne ani jednu aplikáciu

Stotisíc aplikácií, milión aplikácií… Technologickí giganti sa radi chvália tým, koľko aplikácií je dostupných na ich obchodoch. Najnovší prieskum comScore ale ukázal, že užívateľov to príliš netrápi.

Väčšina z nich (65,5 %) totiž za mesiac nestiahne ani jednu. Druhú najpočetnejšiu skupinu (8,9 %) tvoria tí, ktorí svoj mobilný prístroj obšťastnia 2 novými aplikáciami mesačne.

Obrázok @NBC News

Napriek tomu autori aplikácii nemusia smútiť – aspoň nie tých veľkých. 42 % času na smartphone užívatelia totiž trávia v jedinej obľúbenej aplikácii.

Instagram má insighty a rozšírené možnosti zadávania reklamy

Reklamy na Instagrame sú stále celkom mladé a obmedzené pre vyvolených zadávateľov. Sociálna sieť si tak môže dovoliť novinky poriadne otestovať a do sveta ich vypúšťať pomalšie.

Obrázok @The Next Web

Najnovším prírastkom je rozšírená analytika. Zadávatelia vidia obecné štatistiky ich profilu (impressions, reach, engagement) a detaily toho, ako sa darí jednotlivým reklamám. Nový je tiež nástroj na prípravu reklám, ktorý podporuje spoluprácu viacerých užívateľov a živé náhľady.

YouTube novým hráčom medzi hudobnými službami

Google vyráža do boja so Spotify (a Deezrom, atp.) s novou silnou zbraňou – YouTubom. Nová služba Music Key umožní za poplatok pozerať (počúvať) hudobné videá bez reklám, offline a s možnosťou vypnúť video a užiť si len hudbu na pozadí.

Obrázok @AndroidPolice

Cenovo vyjde na 9,99 USD/mesiac. Google službu spustí čoskoro, rátať sa dá na začiatok samozrejme len s USA. Uvidíme, či a kedy sa Music Key prepracuje k nám. Vzhľadom k množstvu ľudí, ktorí sú zvyknutí púšťať si hudbu z YT, by ale mohla mať služba úspech.

Amazon vyskúša doručovacie drony v Indii

Amazon už v decembri minulého roku koketoval s tým, že na doručovanie balíkov využije bezpilotné lietajúce drony. Polovica ľudí to vtedy považovala za vtip, štvrtina bola nadšená a štvrtine sa to nepáčilo. Členmi poslednej štvrtiny sú na smolu Amazonu aj predstavitelia amerického leteckého úradu, ktorý prevádzku komerčných dronov na území USA zakázal.

India tak ďaleko ohľadom dronových zákonov nie je, Amazon teda vyskúša túto inováciu tam. Robotickí lietajúci doručovatelia by sa nad hlavami miestnych mali objaviť už v októbri.

Dopadne experiment úspechom alebo budú drony aj s doručovaným tovarom „záhadne“ miznúť? A čo ak dron nenájde nikoho doma? Vhodí do schránky žltý lístoček?