Mikroblogovaciu sieť obšťastní celých 15 nových odtieňov reklám, Vine posilnia súkromné video-správy, Microsoft mal 3 hodinovú keynote a iPad oslávil 4 roky.

15 nových typov reklám pre Twitter

Kde promoted tweets už nestačia, musí nastúpiť nástupca. Celá armáda nástupcov. Osloviť majú najmä zadávateľov z radov producentov mobilných hier a e-commerce. Twitter sa opäť trošku inšpiroval Facebookom, keď bude budúcim zákazníkom účtovať napríklad za inštaláciu ich aplikácie z jeho prostredia.

Obrázok The Wall Street Journal

Aj keď príjmy z reklamy Twitteru stále rastú – v Q4 2013 to bolo nejakých 220 miliónov dolárov, stále nestačia pokryť jeho obrovské dlhy a dostať ho do čiernych čísel. Potešiť treba tiež akcionárov, Twitter je na burze stále čerstvým mäsom. A práve nové reklamné formáty majú byť odpoveďou. Uvidíme, kedy príde na rad širšia dostupnosť reklám, napríklad aj v našich stredoeurópskych krajoch.

Novinky z Microsoft Build

Build je každoročná, niekoľko dní trvajúca konferencia Microsoftu, ktorá je určená primárne vývojárom. Na keynote však MS predstavil novinky, ktoré zaujmú aj nás. Napríklad najväčšou „perličkou“ je návrat Start menu do Windows 8.

Obrázok Engadget

Okrem toho sa veľa povedalo o mobiloch – nová verzia Windows Phone 8.1, nová hlasová asistentka á la Siri a nové železo od Nokie, na ktorom to celé pobeží.

Do praxe sa tiež má v najbližšej dobe dostať úplná platformová nezávislosť Windows aplikácií – jedna appka tak bude rovnako fungovať (a v rámci možností vyzerať) na mobile,  na tablete, v počítači či napríklad na Xbox One. Krok s dobou treba držať a aj keď Microsoft na chvíľku zaspal, stále má dosť prostriedkov na dobiehanie.

Vine dostane súkromné správy

Už sme si zvykli komunikovať obrázkami, na čom sa (najmä teda v USA) úspešne zviezol napríklad Snapchat. Vďaka Vine-u teraz budeme môcť chatovať aj cez krátke videá.

Snímka

Komunikácia prebieha čisto štýlom 1 na 1, funguje teda inak ako súkromné správy na Instagrame. Ak nemáte potrebu natáčať minividejká pre „celý svet,“ ale len pre niekoho vyvoleného, nech sa páči, nová funkcia by už mala byť dostupná pre všetkých.

iPad oslávil 4. narodeniny

3. apríla 2010 sa do obchodov dostalo zariadenie, ktoré svojim spôsobom zmenilo spôsob konzumácie internetu a jeho obsahu. Aj keď tu nejaké tablety boli už predtým, iPad vybudoval ich trh tak, ako ho poznáme dnes.

Tento trh dokázal prekonať trh „bežných“ počítačov v počte predaných kusov v rekordnom čase. Iste, nie sú to len iPady, ale práve tie ho dostali do povedomia bežných ľudí a do stredu záujmu ostatných výrobcov. Od no-name čínskych tovární až po svetové TOP technologické značky, každý dnes predáva vlastný tablet.

https://www.youtube.com/watch?v=_KN-5zmvjAo

A ako je to s tým deformovaním internetu? Nuž, keď sa niečoho predá viac ako počítačov, toto zariadenie stojí na internetovej konektivite a ovláda sa úplne inak ako počítač, musia ho vývojári webov brať do úvahy. Aj vďaka iPadom tak dnes čoraz častejšie počúvame termíny ako HTML5 či responzívny web.