Twitter skúša funkciu na zobrazovanie reálneho počtu ľudí čítajúcich jednotlivé tweety. Popritom sa ale musí vyrovnať aj s problémami – nevernými užívateľmi či aktuálne aj banom tejto siete v Turecku. Mrkneme aj na Facebook a Google.

Twitter skúša zobrazovanie počtu videní pri tweetoch

Impresie a ďalšie štatistiky jednotlivých tweetov si na tomto mikroblogu môžu užívať len zadávatelia reklám. To môže byť problémom pre menšie firmy, ktoré sú na Twitteri aktívne alebo aj pre firmy, ktorých domovské krajiny Twitter ads nepodporujú. A určite by počet reálnych views zaujímal aj aktívnych twitteristov s veľkým počtom followerov.

Obrázok The Verge

V rámci testu sa počet views pri jednotlivých tweetoch objavil v iOS appke niektorých užívateľov. Zobrazovanie počtu pozretí ale môže byť v konečnom dôsledku kontraproduktívne – ak máte 1000 followerov a len 10 z nich vidí, čo na sieť píšete, môže to byť celkom dosť demotivujúce.

FB v novom mobilnom rozhraní zmenil zobrazovanie profilov

Keď si v aktuálnej verzii Facebooku pre iOS či v mobilnom browseri otvoríte profil nejakého priateľa, možno uvidíte pod jeho fotkou informácie, ktoré tam predtým neboli. FB na tieto miesta doplnil niečo ako vizitku s informáciami v reálnom čase.

Obrázok The Next Web

Na tejto vizitke hneď na prvý pohľad vidíte, či má váš priateľ v najbližšom čase narodeniny alebo kde je teraz a na aký FB event sa chystá. Postačí tak jediný klik a o vašom známom budete vedieť vyčerpávajúce aktuálne info. Ak vás táto novinka ako majiteľa FB profilu naopak desí, nezabudnite, že sociálna sieť vie len to, čo jej sami dovolíte vedieť.

Google začal na YouTube používať úsporný formát obrázkov

Všetci chceme čo najrýchlejšie načítavanie stránok. Fyzické zvyšovanie rýchlosti pripojenia však už prestáva stačiť, respektíve oproti mu musí ísť nižšia dátová náročnosť webových stránok. Presne o to sa najnovším updateom YouTubu snaží Google.

Formát WebP, ktorý začal používať pre obrázky s náhľadom videí, vraj zaručí o 10% rýchlejšie načítanie stránky. Môže sa to zdať ako drobnosť, no pri dátovom toku, ktorý podobne veľké služby denne vytvárajú, pôjde nakoniec o veľké množstvá ušetrených dát.

Twitter má problémy – vonkajšie aj vnútorné

O tom, že má Twitter problém monetizovať svoje fungovanie a tým pádom konečne začať zarábať, sme si už hovorili. Akoby to nestačilo, teraz tiež vychádzajú na povrch neutešené čísla používanosti. Jednou z najalarmujúcejších štatistík je, že dodnes je aktívnych len niečo pod 11 % účtov zaregistrovaných v roku 2012.

Aktivita užívateľov je pritom zásadnou štatistikou pre úspešné predávanie reklamného priestoru. Zadávatelia potrebujú, aby ich reklamy niekto reálne videl, nie aby platili za služby sieti, ktorá vykazuje milióny „mŕtvych“ duší.

Ani tu však problémy Twitteru nekončia. Po širokoramennom vyhlásení tureckého premiéra v štýle „vypneme Twitter a nikto s tým nič nespraví“ totiž sieť v tejto krajine skutočne prestala fungovať. A to isté vraj hrozilo aj Facebooku a YouTube. Národný záujem za tým však nehľadajme.

Samotný pán minister je totiž uprostred korupčného škandálu a súdneho konania s ním spojeného. A tí, ktorí za jeho odhalením stoja, fungovali práve na Twitteri a YouTube.

Tento prípad je ďalším výkričníkom pre tých, ktorí internet vidia ako nepremožiteľný a slobodný kanál pre šírenie všetkých informácií. Aj v 21. storočí a v pomerne civilizovanej krajine totiž zjavne netreba veľa a obľúbená služba z minúty na minútu nefunguje. Desivé, však?