Google razantne zlacnil vyššie kapacity Drive a vraj je to len začiatok. Facebook zas konečne spustil videoreklamy, EÚ má nový predpis o mobilných nabíjačkách a autor Flappy Bird pracuje na novinkách.

EÚ prikázala všetkým výrobcom smartphonov jednotnú nabíjačku

Doteraz medzi výrobcami smartphonov fungovala aká-taká dohoda (memorandum) o tom, že budú používať jednotný typ nabíjacieho konektora – Micro USB. Avšak dohoda nie je predpis (za porušenie ktorého by sa dali vymáhať pokuty, však drahá Komisia) a tak prišiel aj ten.

Obrázok BBC

Aj tento predpis ostáva pri Micro USB a platiť má v plnom rozsahu od roku 2017, pričom do roku 2016 ho majú jednotlivé členské štáty premietnuť do vlastných zákonov. Väčšinu výrobcov to trápiť nebude, veď Micro USB už dávno používajú. Ale čo na to Apple? Zatiaľ nič, no spomínanú pôvodnú dohodu podpísal (a neskôr zas obabral nutnosťou dokupovať redukciu z Micro USB na jeho proprietárne konektory).

Facebook konečne vypustil videoreklamy

Videoreklamy na FB v Interwebze vytvorili seriál hneď s niekoľkými pokračovaniami. Ale už tu máme finále série. Facebook oficiálne spustil 15 sekundové samospúšťacie videoreklamy. Zatiaľ samozrejme s vyvolenými reklamnými partnermi na vybraných trhoch, ale ono to sem príde, nebojte.

Reklamy sa automaticky začnú prehrávať po tom, čo na nich na displeji narolujete. Bez zvuku. Toho sa dočkáte, až keď vás reklama zaujme natoľko, aby ste na ňu klikli. V takom prípade sa zväčší na celú obrazovku aj so zvukovou kulisou. Zadávanie reklám a meranie ich efektu sa podľa FB príliš nelíši od zaužívaných TV praktík.

Tvorca Flappy Bird chystá 3 nové tituly

…a žiadny z nich nemá byť spin-off Flappyho. Na druhej strane jedným dychom dodáva, že samotný Flappy sa možno vráti, avšak vo veľkej tichosti a s doprogramovaným upozornením, že sa o prelomenie rekordu snažíte až príliš a máte si dať pauzu.

Uvidíme, či sa z niektorej z pripravovaných hier stane opäť zlatá (dolárová) baňa alebo tentoraz už zapadnú prachom neúspechu. Vďaka menu, ktoré si autor Flappym vybudoval, určite aspoň zozačiatku môžu rátať s hojným mediálnym pokrytím.

Google ide do cloudovej vojny cenou

V dobe, keď terabajtový harddisk stojí pár peňazí a naviac si ho za tie peniaze môžete užívať až po dobu jeho technickej životnosti, prehrávajú cloudové úložiská najmä v otázke ceny. Jasné, majú milión ďalších výhod, ale to sa ťažšie vysvetľuje zákazníkom. Možno aj preto Google v minulom týždni skresal ceny prémiových kapacít úložiska Drive.

drive

A nejde o centové rozdiely, ako sme si v internetovom svete už zvykli. Tak napríklad, spomínaný 1TB išiel dolu z 49,99USD na pekných 9,99 za mesiac. 100GB je potom za necelé dva doláre. Pre porovnanie, Dropbox má 100GB za 10 dolárov, terabajt ani neponúka, no 500GB je za 50ku. Uvidíme, ako dlho ešte na týchto cenách zostane.