Zuckerberg po roku otvorene označil Graph Search za nepodarok, Pinterest má novú kľúčovú funkciu, Facebook aplikáciu podobnú Flipboardu a Telekom na Slovensko dostal Deezer.

Paper – prvý potomok Facebooku pre svet mimo Facebook

Creative Labs, to je názov vnútrofiremného startup inkubátora Facebooku. A práve z tohto projektu vzišla služba Paper – wannabe konkurencia Fipboardu a ďalších podobných novinkových čítačiek. Paper štartuje dnes, symbolicky jeden deň po 10. narodeninách sociálnej siete.

Štart to je ale len veľmi opatrný. Aplikácia je dostupná len pre iPhony a len na americkom trhu. Nemôžeme to ale Facebooku mať za zlé, dohodnúť si lokálne zdroje informácii chvíľu trvá.

Čítačka ponúka novinky rozdelené do kategórii v graficky príťažlivom kabáte, samozrejme nemôžu chýbať social funkcie. Ako prvý pokus Creative Labs je to fajn, ale otázne zostáva, nakoľko „creative“ môže byť variácia už existujúcich aplikácii. Počkáme na osobný kontakt.

Telekom na Slovensko pritiahol Deezer

Roky sme nemali nič a naraz sa na slovenského internetového poslucháča stoja rady. Po iTunes Music, niekoľkých lokálnych pokusoch a nakoniec Spotify sa na náš trh totiž derie ďalšia hudobná služba, francúzsky Deezer.

Mobilný operátor, ktorý je za vstupom Deezera na slovenský trh, sa za svoj „objav“ nebojí postaviť. Výdatne ho preto komunikuje a prémiové počúvacie balíčky pribaľuje aj k vlastným paušálom. Nuž, šampanské otvárať nebudeme, ale potešilo. Hudby tak už máme dosť, ktože sa odhodlá dostať sem podobnými kanálmi filmy a seriály?

Pinterest Interests bude vašim sprievodcom

Skúšanie novej sociálnej siete je vždy dobrodružstvom. Rozmýšľame, na čo nám asi tak môže byť dobrá, snažíme sa v nej zorientovať. Ak sa nám to nepodarí, odchádzame, zabúdame. Aby sme neodchádzali a nezabúdali na Pinterest, je tu nová funkcia, Interests.

2014012706

Obrázok TheNextWeb

Interests kategorizuje piny prekvapivo podľa oborov záujmu. V browseri si teraz funkciu môžete vyskúšať po kliknutí na zázračnú formulku „Preview! Explore Interests“ v menu, časom ale pribudne naprieč celou sociálnou sieťou.

Mark Zuckerberg otvorene priznal nefunkčnosť Graph Search

Vieme to všetci a teraz vieme aj to, že to vie aj ON. Zuck po roku od megalomanského spustenia Graph Search otvorene povedal, že Graph Search nefunguje: „Bolo by prehnané, ak by sme tvrdili, že Graph Search funguje aspoň polovicu času.“

2321406429_db573a01b2_o

Celá idea Graph Search je pre Facebook určite kľúčovou, veď nakoniec je sociálnou alternatívou a „konkurenciou“ Knowledge Graphu od Googlu. Značne ale pokrivkáva jej súčasná reálna implementácia. Zuckove slová potom podčiarkujú naliehavosť celého problému priamo pri jeho zdroji.