V uplynulom týždni urobili sociálne siete ďalšie menšie či väčšie krôčiky k reklamným zárobkom. Dozvieme sa tiež kto vlastne používa Google+ a čože to odhalil Instagram. A Spotify je na Slovensku, ak ste si nevšimli.

Facebook a videoreklamy – ohraná pesnička čoraz reálnejšia

Už to pomaly vyzerá, že lepšia téma ako „videoreklamy na Facebooku“ ani neexistuje, keď ich spomínam pomaly v každom jednom blogu. Zjavne to ale bude veľká vec, tak to berte ako predprípravu.

V ostatnom týždni Facebooku „unikla“ prezentácia pre partnerov. V prezentácii sa hovorí o hlavných výhodách ich video-platformy, s ktorými budú partneri túto reklamu predávať. Facebook sa vzhľadom k jeho veľkosti nebojí sám seba porovnávať s TV, ktorú chce poraziť reachom. Pri porovnaní s YouTube zas FB pochopiteľne vyzdvihuje omnoho väčšiu možnosť cielenia. Celú prezentáciu nájdete na odkaze, je v nej aj pár zaujímavých štatistík.

Google+ reklamy s esom v rukáve

Zmysel „sociálnych“ (sponsored stories, promoted tweet, …) reklám poznáme všetci. Zadávateľ zaplatí a reklama sa potom prirodzene zobrazí priamo na sociálnej sieti medzi „natívnymi“ príspevkami. Google ale šiel ďalej. Možno vzhľadom k povahe jeho sociálnej siete (dostaneme sa k tomu nižšie) aj musel.

Reklamy z Google+ sa totiž na Google+ nezobrazia. Namiesto toho využijú existujúcu reklamnú sieť Googlu, a tak sa dostanú na milióny stránok naprieč internetom. Krásny pokus o 2v1 – popri kampani zadávateľa Google odpromuje aj vlastnú socsieť. O novej reklamnej službe viac povie prvý zadávateľ – Toyota vo videu:

Instagram Direct – bojovník proti Snapchatu

Keď som v minulom Interwebz písal o chystajúcej sa akcii Instagramu a v predminulom o tom, že chystajú súkromné správy, stačilo si tieto dva zápisky zrátať… A máme tu tretí, s výsledkom – Instagram Direct.

Direct ale funguje inak ako spomínaný Snapchat. Namiesto „obrázkového chatu“ je služba Instagramu o súkromnom komentovaní jediného obsahu. Každá konverzácia tak začína fotkou či videom od užívateľa, pod ktorou si potom môže privátne písať až 15 ľudí. Odpovedať obrázkom možné nie je – jedine začať novú konverzáciu od nuly. Ako súkromný priestor pre komentovanie fotiek zo včerajšej oslavy dobré, ako odpoveď na Snapchat ale trošku mimo.

Kto vlastne používa Google+?

Nuž, aspoň v USA to sú presne tí, od ktorých by ste to čakali. Prvé miesto totiž neohrozene obsadili ľudia pracujúci v IT. Na druhom mieste sa umiestnili tí, ktorí samí seba označujú za „decision makers“ (aj keď si nie som celkom istý, na základe čoho sa človek takto označí, ale ku Google+ mi to sedí). TOP3 potom zakončujú „vlastníci spoločností.“

Z druhej strany rebríček uzatvárajú pracovníci vo finančníctve a veková skupina od 55 do 64. Nezáujem starších sa dá pochopiť, ale čo ten finančný sektor? Možno sa boja ITčkárov…

Dúfam, že som predchádzajúcimi dvomi stĺpcami ˇ(a obrázkom) nikoho neurazil, všetko treba brať s nadhľadom. Veď nakoniec, trebárs v začiatkoch Facebooku tvorili 100 % užívateľov vysokoškoláci a pozrime sa, kde je dnes. 🙂

Vitaj, Spotify!

V závere 25. Interwebz by som chcel srdečne pod Tatrami privítať ďalší závan 21. storočia – hudobnú službu Spotify. Kto na ňu čakal, už si ju chvíľku užíva. Ak ste sa o nej dočítali prvý raz, určite ju vyskúšajte – konečne sa budete môcť rozlúčiť s tou 300 GB zložkou „Hudba“ a naviac možno objavíte interpretov a žánre, o ktoré ste doteraz ani nezakopli.