Twitter a Google hľadajú nové viac-či-menej čisté cestičky pre správne zobrazenie reklamy. Nokia zas zistila, že by nebolo odveci navýšiť rozpočet na digital. Aj o tomto bude druhý Interwebz.

Twitter začne lepšie cieliť reklamu

Necielená reklama nie je dobrá reklama, povedali si v sídle tejto mikroblogovacej služby. Na začiatok predstavili hneď dva spôsoby, ktorými chcú dostať reklamu bližšie k našim srdiečkam. Okrem štandardných trackovacích cookies dostanú inzerenti možnosť osloviť na Twitteri ľudí, ktorých už majú napríklad v mailing liste.

Twitter jednoducho vezme vašu databázu e-mailov, nájde k nej u seba odpovedajúce profily, a týmto ľuďom potom zobrazí vašu reklamu. Jednoduché riešenie, ktoré v istých prípadoch môže byť veľmi efektívne. Twitter sľubuje, že reklamy nebude viac, len bude kvalitnejšia. Uvidíme.

Nokia zvyšuje rozpočet na digital

Bývalý telefónny kráľ z Fínska sa rozhodol ukázať unikátne schopnosti jeho aktuálnych telefónov. Po drahých ATL kampaniach v uplynulých rokoch sa tentoraz teda vydáva cestou navyšovania rozpočtu na online marketing a social media. Zlepšiť sa má tiež prezentácia produktov priamo na predajniach.

Značka tak chce budovať silnejšie emočné puto k zákazníkom. Či sú emócie skutočne tým posledným, čo telefónom Nokia chýba, ukáže čas. O pár dní má výrobca veľký deň, v ktorom predstaví nových bojovníkov o obsah našich peňaženiek. Sme zvedaví na emócie z nich.

Google platí blokovaču reklamy za ignorovanie jeho reklám

Poznáte Adblock Plus? Toto veľmi obľúbené rozšírenie pre Firefox a Chrome sľubuje, že web očistí od všetkých reklám. To sa logicky nepáči Googlu, keďže ho príjmy z reklamy živia. Peniaze ale dokážu riešiť aj tento problém, a tak sa objavili fámy, že Google platí výrobcovi tohto rozšírenia za to, aby jeho reklamy neblokovalo.

Ani jedna strana sa k tejto otázke zatiaľ nevyjadrila. Aj keby to však bola pravda, konanie oboch zúčastnených by bolo pochopiteľné. Pre Google ide o biznis a v otázke výdavkov o kvapku v mori, výrobca rozšírenia zas svoje služby poskytuje ľuďom zadarmo a nemusí tak nič garantovať. Porozmýšľajte, ako by ste sa z pozície výrobcu rozšírenia zachovali vy.

Facebook Stickers už aj na webe

Ak používate Facebook na mobilnom zariadení, už možno dávno v správach používate Stickers – prerastených kreslených smajlíkov, ktorí majú lepšie vyjadriť vaše emócie (a priniesť ďalšie $$$ na účty firmy). Stickers sa teraz objavili aj na webovej verzii Facebooku, tešiť sa z nich tak už môžu aj nemobilní užívatelia.

Stickers sú jednou z funkcií, pri ktorých veľmi záleží na tom, ako ich užívatelia využívajú. Môžu byť užitočné, môžu celú komunikáciu ozvláštniť, ak to ale s nimi začne niekto preháňať, budete ich nenávidieť. Stickers samozrejme môžu byť brandované, tak len do nich, marketéri!

http://www.youtube.com/watch?v=ArFy91n1FR0

ilustračné video

Nové vydanie Nových pravidiel marketingu a PR a záver

Ak okrem praktického marketingu dáte aj na ten teoretický a sem tam zletíte aj nejakú tú knihu, určite poznáte The New Rules of Marketing and PR od Davida Scotta, ktorá sa ako jedna z mála nestratí ani v dnešnom marketingu. Aby to tak aj ostalo, je naviac pravidelne aktualizovaná. Tento mesiac vychádza už jej štvrté vydanie. Kníhkupectvá, tešte sa.

Popri knihách samozrejme nezabudnite čítať ani vždy aktuálny Interwebz. V tom dnešnom sme sa dostali už na koniec, tak nech vám týždeň vyjde ako má a dovidenia zas v pondelok.

@d2star