V týždni s predĺženým víkendom sa ukázali najmä sociálne siete – Twitter, Facebook aj Google+. Tento diel Interwebz tak bude výlučne o nich.

Facebook testuje sledovaniu pohybu kurzoru

Najväčšia sociálna sieť chce rozšíriť množstvo informácií, ktoré o vás má. Tentoraz dokonca bez toho, aby ste niečo museli vypĺňať do profilu. Na malej vzorke ľudí testuje novú technológiu sledovania a ukladania pohybu kurzoru po stránke.

Facebook vo vyhlásení k téme tvrdí, že získané informácie budú slúžiť len na zlepšenie zážitku zo stránky. A že sa na základe nich nebude cieliť reklamu. Osobne mám pocit, že to bude platiť len dovtedy, kým neprídu na to, ako ju podľa tohto cieliť. Alebo minimálne umiestniť.

„Pekná“ URL profilu na Google+ pre všetkých

Na Google+ mali doteraz „pekné“ adresy (s menom či prezývkou namiesto kopy nezmyselných znakov) len vyvolení. Po najnovšom update to ale už neplatí. Vlastnú URL si môžu nastaviť všetci, ktorých profil na G+ je starší ako 30 dní, v kruhoch ich má aspoň 10 ľudí, a ktorí majú profilovú fotku.

Po splnení podmienok a potrebných nastaveniach stačí počkať, kým Google vašu vlastnú URLku schváli. Objavili sa už ale správy, že Google možno časom nastavenie vlastnej adresy spoplatní. Klinec do rakvy alebo skvelý obchodný nápad? Uvidí sa.

Twitter začal zobrazovať tweety rovno s rozbalenými obrázkami

…a platí to aj pre Promoted Tweets. To znamená, že Twitter začal svojim spôsobom predávať obrazovú reklamu. Okrem obrázkov sa rovno zobrazia aj krátke videjká z Vine. To vytvára zaujímavú novú platformu a ihrisko pre zadávateľov. Možnosť upútať obrazom a nielen 140 znakmi znie lákavo.

Obrázok DIGIDAY

Nám na Slovensku ostáva dúfať a čakať na sprístupnenie reklamných systémov Twitteru. Aspoň sa môžeme poriadne pripraviť. 🙂

Google Hangouts pridáva funkcie

Internetový gigant pridal nové funkcie do mobilnej aplikácie pre jeho komunikačnú platformu, Hangouts. Googlu ide o to, aby bol vo vašom telefóne jediným sprostredkovateľom komunikácie. Preto po novom pridáva podporu posielania a čítania SMSiek priamo v aplikácii. Okrem toho odteraz môžete jedným klikom zdieľať polohu či posielať si animované GIFy.

SMSky si držia obrovskú popularitu aj napriek tomu, že existujú aplikácie ako WhatsApp či Viber. Google ich teda ľuďom (aspoň na čas) pridá do jeho aplikácie, ktorá je ale samozrejme určená primárne tiež na internetovú komunikáciu. Ľudia časom prestanú vnímať rozdiel medzi SMSkami a chatom v Hangouts a stanú sa z nich noví užívatelia tejto služby. Múdro, Google!

Facebook správy si budeme posielať na telefónne čísla

S predchádzajúcou novinkou tak trochu súvisí aj tá ďalšia. Aj Facebooku ide o to, aby ľudia komunikovali výhradne cez neho. A keďže Google mu vyfúkol nápad pridať do internetového komunikátora SMSky, musel prísť s niečím iným.

Namiesto SMSiek si budeme môcť priamo na telefónne číslo posielať Facebook správy. Ak nebudete mať niekoho medzi priateľmi, ale budete mu chcieť napísať, jednoducho vložíte jeho telefónne číslo a váš text mu príde ako každá iná FB správa. Samozrejme podmienkou je, že príjemca bude mať prepojené telefónne číslo s Facebookom. To by ale nemusel byť problém, ľudia si zvykli dávať na Facebook aj osobnejšie údaje.