V priebehu jediného týždňa sa Googlu podarilo uzavrieť výhodnú dohodu s konkurenciou a cena jeho akcií vystúpila do nebies. Okrem Googlu zavítame aj do Twitteru a Foursquaru.

Reklamný systém Foursquaru už aj pre malé firmy na celom svete

O finančných problémoch geolokačnej socsiete som toho popísal už dosť. Doteraz sa snažili riešiť ich uzavretou reklamnou platformou pre pár desiatok veľkých zadávateľov, ale zjavne to bola len zahrievačka. Odteraz bude reklamný systém dostupný všetkým registrovaným firmám po celom svete.

Foursquare tvrdí, že ich reklamný systém, na rozdiel od Likeov a klikov, prináša hmatateľné výsledky v podobe prítomnosti živého zákazníka priamo v prevádzke. Okrem toho sú samozrejme dostupné aj štandardné metriky. Reklamy sa zobrazujú na dvoch miestach – vo výsledkoch vyhľadávania a vo výpise najbližších venues pri checkovaní a sú farebne odlíšené. Hor sa do zadávania, milá kaviareň!

40% trafficu na YouTube robia mobily

Na mobily sa podľa všetkého nepresúvajú len sociálne siete. YouTube sa pochválil, že zo 40% jeho linky zaťažujú mobilné zariadenia. A toto číslo rapídne rastie. Tak napríklad, ešte minulý rok to bolo 25% a v roku 2011 6%.

YouTube tak ide proti prúdu tvrdeniam, že je veľmi ťažké udržať pozornosť užívateľa na mobile po dlhšiu dobu. Dôležitosť mobilov podčiarkujú tiež rýchlo zdokonaľované aplikácie pre Android a iOS. Kiež by sa takou rýchlosťou zvyšovalo aj maximálne množstvo prenesených dát v balíčkoch mobilných operátorov…

Twitter postupne uvoľňuje pravidlá pre DM

Ak nie si majiteľom Verified účtu, priame správy na Twitteri Ti mohli posielať len ľudia, ktorých followuješ. Toto pravidlo možno už onedlho bude minulosťou. Twitter minulý týždeň bližšie neurčenému počtu profilov sprístupnil možnosť zapnúť prijímanie súkromných správ od všetkých followerov.

Ak ste teda Twitterová celebrita alebo firma, ale zas nie tak veľká, aby ste mali Verified profil, určite sa potešíte. Malotwitteristov ale táto voľba asi zaujímať nebude – ak im niekto stojí za DMkovanie, môžu ho follownúť a neotvárať zbytočne zadné dvierka spamovacím značkám.

Peklo zamrzlo a Google bude predávať FB reklamu

Dva veľké kohúty internetového smetiska si raz zakikiríkali spolu. Softvér DoubleClick od Googlu umožní nakupovať retargetované reklamy na FB, FBX. Niekde tu celá senzácia končí, obe strany majú výhodnosť dohody určite vypočítanú dobre.

Keď Facebook začal využívať vyhľadávanie Bing od Microsoftu pre hľadanie na webe, Mark doplnil, že v tom nie je nič osobné a že by rád spolupracoval aj s Googlom. Ani to dlho netrvalo.

Google vstupuje do VIP burzového klubu

A vstupenkou tam je skutočnosť, že cena jednej akcie po prvýkrát prekročila magickú hranicu 1000USD. Stalo sa tak v piatok. Ak ste náhodou nakúpili akcie Googlu na začiatku tohto roka, po piatku ste za každú o 250 dolárov bohatší. Gratulujem!

Pod takýto úspech sa podpísal hlad Googlu po inováciách aj napriek tomu, že ide o veľkú spoločnosť. Srandičky ako samojazdiace autá, Google Fiber alebo Glass zjavne investorov tešia a v prevedení od Googlu im veria. Pre zmenu aspoň raz nie sú konzervatívni.

Či už ste na úspechu Googlu zarobili alebo nie, vedzte, že Interwebz je zadarmo. A bude aj o týždeň, zastavte sa!