Google bude zobrazovať fotky skutočných ľudí pri reklamách a Facebook vypol možnosť nastaviť si profil nevyhľadateľný podľa mena. Okrem toho budú Twitterové štatistiky, nové Insighty a Ingress pre iOS.

Fotky skutočných ľudí pri reklamách Googlu

Google pokračuje v zapájaní vlastnej sociálnej siete do celého mega-ekosystému okolo vyhľadávania a reklám. Zmenou v Podmienkach používania popísal novinku, ktorú chystá – pri reklamách s recenziami či „odporučeniami“ bude zobrazovať fotky a komentáre skutočných ľudí. Ľudí, ktorých podľa vášho profilu na Google+ poznáte.

Za obrázok patrí vďaka TechCrunch

Existuje aj možnosť z tohto „systému“ vystúpiť. V nastaveniach G+ jednoducho odškrtnete jedno políčko. Google vás potom ešte milo upozorní, že týmto rozhodnutím pripravujete o váš prípadný názor vašich prípadných známych. Na Slovensku medzitým môžeme stopovať čas, kým sem táto novinka dorazí.

Facebook vynovil Insights

Po veľkej tohtoročnej zmene Insightov prichádza ďalšia. Tentoraz ide viac-menej len o facelift s tým, že niektoré funkcie dostali nový zmysel. Novinky priniesli najmä širšie možnosti pochopenia toho, čo ľudí na vašej stránke zaujíma a na čo ktoré skupiny z nich reagujú. Iné metriky sa zas zjednodušili či premenovali.

Sledovať môžete tiež vývoj pozitívnych (lajky, komentáre, zdieľania, a kliky) a negatívnych (skrytie príspevku, skrytie všetkých príspevok, hlásenia spamu a unliky stránky) reakcií. Pre tých, ktorí majú radi čísla a vedia si z nich vziať to dôležité, tak nastali predčasné Vianoce.

60 chrumkavých faktov o Twitteri

Twitter má 2000 zamestnancov, nikdy nevykázal zisk a od svojho vzniku je v mínuse vo výške 419 miliónov dolárov. Vzrušujúce, že? Takých firiem asi bude na Slovensku málo. Ale dosť bolo nesúvisiacich faktov v tomto odstavci, keď si ich môžete pozrieť rovno 60.

Okrem ekonomickej a organizačnej nudy sú tam aj šťavnatejšie položky. Tak napríklad, čo sa týka rebríčku počtu followerov, druhá Katy Perry už šliape Justinovi Bieberovi na päty. Do toho, Katy!

Na Facebooku vás podľa mena už nájde každý

…aj keď nechcete. Facebook totiž odstránil nastavenie súkromia, ktoré umožňovalo vypnúť možnosť vyhľadania profilu podľa mena. Facebook hovorí, že táto možnosť v dobe Graph Search už vlastne ani nebola tak užitočná ako predtým a že má oveľa pokročilejšie možnosti nastavenia súkromia.

Zásah do súkromia alebo nevyhnutná zmena? Myslím si, že o nevyhnutnosti z pohľadu užívateľov sa tu hovoriť nedá a ak niekto túto možnosť využíval, určite na to mal svoj dôvod. Takže by ma neprekvapil masívny nárast počtu fake profilov.

Ingress bude aj na iOS

Poznáte Ingress? Túto hru založenú na pohybe v reálnom prostredí, hackovaní portálov a na spolubojovníkoch z tímov predstavil Google zhruba pred rokom. Dodnes je v betaverzii a dodnes existuje len pre zariadenia s Androidom.

To sa má ale zmeniť. V Googli už pracujú na verzii pre iOS, tá ale vraj nepríde skôr ako v roku 2014. Podobné hry veľké množstvo hráčov potrebujú ako soľ (aj keď megageekovia by asi nesúhlasili), takže ich rozšírená dostupnosť môže byť len k prospechu veci.

Bolo by tiež veľmi zaujímavé, keby Google dokázal hru variovať podľa používaného zariadenia. Všetci Androidisti by boli zelený tím a všetci iPhonisti modrý…

Do osudného boja zástancov mobilných OS priamo v uliciach si tak budeme musieť počkať minimálne do budúceho roku, ďalší Interwebz ale príde už o týždeň a je kompatibilný so všetkými platformami. Super, nie?