Odblokuje Apple ten nešťastný telefón alebo nie? Okrem tejto zásadnej otázky preberieme darček od Facebooku firmám, fejkové recenzie na internete a LinkedIN B2B cielenie kampaní.

Súboj Apple vs. FBI ide do ďalšieho kola

Na začiatok krátke pozadie príbehu. FBI má k dispozícii iPhone 5c, ktorý patril teroristovi. Je ale zamknutý PINom a (možno aj) funkciou, ktorá po 10 zlých zadaniach všetky dáta zmaže. FBI chce po Apple, aby pre nich vytvoril zadné vrátka do telefónu, čo Apple zo zásady odmieta.

iphone

Takto prípad začal a teraz sme asi v jeho 10. kole. Už prebehli 2 súdy, zvažuje sa zmena legislatívy a vyjadril sa aj Barrack Obama. Toho teraz nasledoval šéf vývoja SW Apple, Craig Federighi.

V otvorenom liste hovorí, že kryptovanie iPhonov je tu práve pre ochranu bezpečnosti slušných ľudí a nie preto, aby napomáhalo teroristom. A že nie je možné z tohto systému robiť jednorazové výnimky, akokoľvek sa to zdá v tej chvíli správne. Ak by takéto zadné vrátka existovali, podľa Craiga by tak vznikla nebezpečná zbraň schopná zhodiť celý systém. Tak čo, na ktorú stranu sa pridáte?

Facebook oslavuje 3 milióny firiem videom na mieru pre každú z nich

Na FB sú 3 milióny aktívnych firemných profilov. 70 % z nich je mimo USA. FB má čo oslavovať, ale darčeky rozdáva on: na webe http://yourbusinessstory.fb.com/en si môžete vytvoriť vlastné krátke prezentačné videjko vašej firmy.

Snímka

blogovom zápisku sa ešte predtým môžete pozrieť, ako také video vyzerá. FB robí podobné akcie častejšie, zatiaľ sa ale týkali len osobných profilov. Naposledy to bolo video ku dňu priateľov.

Britské úrady vyšetrovali falošné používateľské recenzie na produkty

Používateľské recenzie patria na internete k základným parametrom, podľa ktorého sa ľudia zvyknú rozhodovať o (ne)kúpe daného produktu. Pokiaľ sú relevantné a kvalitné, vedia oddeliť zrno od pliev a povedať to podstatné ešte pred samotnou kúpou.

Obrázok @ Engadget

Boli by sme ale veľmi naivní, ak by sme verili v pravosť úplne všetkých týchto recenzií. V Británii nedávno vyšetroval tamojší trhový regulátor prípad spoločnosti, ktorá za 2 roky stvorila vyše 800 recenzií v prospech 86 firiem na 26 weboch.

Firma nedostala pokutu, ale všetky fejkové recenzie musela zmazať a ospravedlniť sa. Zákon proti podobným praktikám platí vo VB od roku 2008.

Cez LinkedIN budete vedieť osloviť vlastnú databázu kontaktov

Od minulého týždňa je (po dohode s LinkedINom) možné na túto sociálnu sieť importovať vlastnú databázu kontaktov. Tú následne LinkedIN spojí s odpovedajúcimi profilmi na sieti a vytvorí publikum, na ktoré môžete cieliť súčasné reklamné formáty, vrátane InMail.

Táto možnosť môže byť veľmi užitočná pre B2B segment. Vytvorením správnych publík tak môžete osloviť zaujímavých obchodných partnerov, ale aj budúcich zamestnancov. Tento spôsob cielenia je zatiaľ dostupný len cez account managerov LinkedIN, časom ale sieť plánuje jeho rozšírenie aj pre „bežných“ inzerentov.