Triezva realita „slovenského“ Netflixu, plány FB Messengera pre rok 2016, Twitter reklamy, ktoré užívatelia majú sami šíriť a update, ktorý naučil Teslu parkovať bez šoféra. Vitajte v prvom Interwebz v 2016.

Ako je to s tým Netflixom?

Kto minulý týždeň nezaregistroval, že „Netflix konečne prichádza k nám,“ akoby ani neexistoval na slovenských internetoch. Realita je ale trošku smutnejšia. Respektíve, realistický nadpis by nepriniesol médiám toľko preklikov.

Znel by totiž asi nejako takto: Netflix je odteraz dostupný všade, a tak zakopol aj o nás. Áno, áno, žiadne otváranie slovenskej pobočky sa nekoná. Netflix nekomunikuje v slovenčine, pri obsahu nie je dabing a ani titulky. Netflix takto „konečne prišiel“ do viac ako 130 krajín.

dreamstime_m_37364759

Čo sa teda vlastne stalo? Neflix pre týchto 130+ krajín zrušil blokovanie IP na svoje služby a podľa toho, kde má aké autorské práva, lokálne obmedzil ponuku. Reálne platiacich koncových zákazníkov u nás bude rádovo menej, ako tých, ktorí o tejto novinke čítali články či diskutovali. To okrem iného ukazuje na dve veci:

  1. Absenciu vážnej (a funkčnej) lokálnej konkurencie.
  2. Silu značky, ktorá bola u nás budovaná len médiami.

FB Messenger má 800 miliónov aktívnych používateľov a veľké plány

Messenger už dávno nie je len o chate. Ani samotný Facebook sa nikdy netajil tým, že s ním má väčšie plány. Na tie pre rok 2016 nás nechal nazrieť. Nehovorí o žiadnych konkrétnych novinkách, ale zo zoznamu 5 pilierov sa čo-to vyčítať dá.

Zaujímavé napríklad je, že FB začína vnímať jednotlivé chaty ako „nástupcov“ appiek. To znamená, že si reálne predstavuje svet, v ktorom namiesto kliku na e-shop predajcovi napíšete do správy vaše želanie a ten ho prirodzene vyplní.

Ďalej FB vníma postupné znižovanie dôležitosti klasického telefónneho čísla, nutnosť oddeliť pracovné chaty od osobných, chce neustále inovovať a prinášať skvelý zážitok z používania. Tešíme sa na to.

Nové Twitter reklamy chcú konverzovať a šíriť sa prirodzene

Otázky „do publika“ sú starým známym zvyšovačom engagementu. Vo viac či menej podarenej forme sú tu s nami na sociálnych médiách celé roky. Twitteru teraz napadlo spraviť z tohto fenoménu reklamný formát.

Conversational ad sa vás tak napríklad môže opýtať na obľúbený druh kávy. Odpovedáte automaticky generovaným tweetom a tak reklamu šírite ďalej medzi vlastné publikum. Geniálne? Otravné? Nechajme rozhodnúť trh.

Tesly vedia po update parkovať bez šoféra

Že má Tesla najviac cool software updaty v autách už vieme. V minulosti týmto spôsobom zlepšili akceleráciu auta či pridali nové inteligentné funkcie. Do druhej kategórie sa zaradí aj update zo soboty.

Okrem iného totiž Teslám umožní zaparkovať a vyparkovať (z parkovacieho miesta či garáže) bez toho, aby v nich sedel šofér. Túto funkciu už ukazovalo viacero automobiliek, ale jedine Tesla vie niečo také pridať zo dňa na deň do existujúcich áut.

Funkcia s priliehavým názvom Summon vám auto z parkovacieho miesta pristaví do vzdialenosti takmer 12 metrov. Zatiaľ teda nevie prísť z druhého konca mesta, na machrovinku v bizniscentre to ale postačí. 😉