…pýta sa Google a na základe toho zmení svoje služby. Facebook zas chce zjemniť rozchody, YouTube ide zamakať na prekladoch a Google+ má nový dizajn.

Google a Star Wars: vyber si stranu a Google ti preskinuje služby

Odveký boj medzi dvomi stranami Sily sa presúva na obrazovky počítačov. Nehovorím o nejakej novej hre, ale o novej microsite Google Awaken the Force Within. Na základe výberu potom Google jemne poupraví najpoužívanejšie služby a aplikácie.

Vo finále sa vám tak prefarbí Gmail, na Google Maps sami seba uvidíte ako stíhačku jednej či druhej strany a YouTube vám bude servírovať odpovedajúce propagandistické videá. Podporovaný je ale aj Android Wear či Chrome a Kalendár, tak vyskúšajte sami, čo to spraví.

Na pozadí je samozrejme zjavná spolupráca Googlu a tvorcov filmu, ktorí týmto jednoduchým výberom získajú ľahkú odpoveď na otázku, akú reklamu na nový film vám naservírovať. Ale to je vedľajšie, kampaň je to pekná.

Facebook zjemní rozchod skrývaním obsahu od ex

FB sa onedlho pri zmene Relationship Statusu rovno opýta, či si chcete od vášho ex na chvíľku oddýchnuť. Ak áno, automaticky začne skrývať všetok nový obsah od neho (či nej) a dostať sa k nemu bude dať len cez profil.

Facebook tak „chce aspoň touto cestou zjemniť tlak na ľudí v ťažkých životných situáciách.“ Nuž, uvidíme. Aj keď neprekvapilo by ma, keby o pol roka prišiel so super štatistikou o zníženom počte samovrážd.

Vyhodiť niekoho z News Feedu ide samozrejme už dávno a nie je to práve zložitá operácia. FB ale pravdepodobne predpokladá, že pre láskou sklamaných jedincov bude aj to problém a to magické tlačidlo rovno naservíruje v správnom momente.

YouTube ide pracovať na prekladoch

Až 60 % pozretí videí na YT pochádza z iných krajín, ako video samotné. To znamená, že väčšina ľudí nemusí poznať jazyk, v ktorom je video (či jeho popis). YouTube predstavil hneď 3 nové nástroje, ktoré majú tento fakt reflektovať.

Prvým nástrojom je možnosť nechať si prekladať titulky k videu komunitou vlastných divákov. K tomu sa pridáva automatický preklad nadpisu a popisu videa (poznáme už napríklad z krkolomných prekladov na Google Play) a akýsi trh, kde si preklad titulkov môžete kúpiť.

Hlavne tretia možnosť je zaujímavá nielen z pohľadu autorov videí, ale dáva šancu na zárobok prekladateľom. Viac detailov nájdete na tomto webe.

Google+ má nový dizajn

Chápanie Google+ svetom, ale aj samotným Googlom, sa historicky zmenilo niekoľkokrát. Od konkurenta Facebooku cez platformu pre expertov a kľúč ku Google službám až do dnešného stavu. Ten už je ťažšie pomenovať, Google ale vraví, že jeho zmyslom sú Komunity a Kolekcie.

Práve okolo nich vystaval nový dizajn služby. Ten je samozrejme plne Material a tak ponúka podobný používateľský zážitok naprieč platformami. Osobne som už zachytil istú nespokojnosť od „dlhodobejších“ používateľov G+… Ako sa zmeny páčia vám?