Jedenásty Interwebz je o tweetoch, ktoré sa po čase samé zmažú, chystaných prekvapeniach od Facebooku a 1000 dolárovej sťažnosti.

Nový dizajn Facebooku sa čoraz viac rozširuje

Pre Facebook je mobilný biznis kľúčovým na udržanie záujmu investorov. Možno aj preto už v marci oznámili nový dizajn webovej verzie, ktorý sa veľmi podobá práve na mobilné aplikácie. Novinka si teraz hľadá cesty k čoraz väčšiemu počtu ľudí, a tak už nemôže byť opomínaná tými, ktorých Facebook živí.

Inside Facebook sa v článku rozpísal o tom, čo novinky v dizajne prinesú marketérom. Tak napríklad, pritvrdí sa tlak na pekné vizuály a kategorizovanie jednotlivých príspevkov. Článok určite odporúčam prejsť celý v rámci hesla „vždy pripravený…“

Ak by ste na to mali 1000 dolárov, ktorú firmu by ste verejne strápnili?

Istý @HVSVN si vybral aerolinky British Airways. Na cestách po Európe mu stratili batožinu. Bežná vec, ktorá sa deje denne. Tento twitterista ale nebol spokojný s tým, ako sa celý prípad riešil a ako arogantne podľa neho vystupovala zákaznícka podpora tejto firmy. A tak sa rozhodol tweety, v ktorých na leteckú spoločnosť nadával, promovať s cielením na followerov British Airways.

Medzi promovanými tweetmi sa tak objavili veci ako „@British_Airways sucks.“ Nemilé aj pre miliardovú spoločnosť. Teraz HVSVN zverejnil čísla „kampane.“ Celá sranda stála spomínaných 1000 dolárov a mala takmer 15-tisícový engagement. Takže, ak vám niekde nabudúce trebárs pripália rezeň, pokojne sa inšpirujte.

Facebook bude mať video reklamy, ale ešte nie teraz

Dnes sú tie nadpisy nejaké krkolomné. Každopádne neklamú. Na Facebooku raz skutočne narazíme na video reklamy, ale bude to až po tom, čo v Menlo Parku prídu na spôsob, aby to na Facebooku nevyzeralo ako v cirkuse.

Takú videoreklamu na Facebooku si môžete predstaviť ako 15 sekundový klip, ktorý sa automaticky spustí popri rolovaní News Feedom. Zadávateľ by za také niečo dal od 1 do 2,4 miliónov dolárov. Asi aj preto je domyslenie detailov tohto formátu behom na dlhú trať. Facebook logicky potrebuje, aby takéto niečo bol epic win pre všetky strany a nie jasný fail, ktorý by z neho spravil priestor pre drahý teleshopping.

Tweety so záručnou dobou

Bývalý zamestnanec Twitteru vypustil do sveta webovú službu, respektíve aplikáciu pre Twitter, ktorá tweet po zadanej dobe automaticky zmaže. Stačí aplikáciu aktivovať a potom už len hashtagom do tweetu v prípade potreby dopísať čas, po ktorom sa má zmazať, v štýle „#1m, #2h, či #3d.“

Ide o drobnosť, s ktorou sa ale môžete kreatívne pohrať alebo dať jej nejaký hlbší zmysel. Možno až tajomný. Potešiť môže tiež správcov firemných profilov, ktorí s hashtagom #10m môžu zverejniť nejaký superšpeciálny zľavový kód pre pozorných followerov. Fantázii sa medze nekladú a Twitter Spirit môže byť ďalším nástrojom na jej realizáciu.

Už o #7d bude tento Interwebz neaktuálny, ale akoby zázrakom sa potom objaví zas ďalší. Internet je holt magickým miestom.