Dnes si dáme až 3× Google: billboardy, samojazdiace auto a podcasty v Google Play Music. Pridá sa Facebook s novými možnosťami správ.

Google testuje DoubleClick na billboardoch

Dosť bolo klasickému nakupovaniu priestoru na digitálnych billboardoch. Chuť na ne totiž dostal Google a v Londýne začal testovať kŕmenie digitálnych OOH plôch programaticky nakupovaným obsahom.

Malý krok pre Google, veľký krok pre svet outdooru. Dokončiť ešte treba veľa dôležitých „detailov“ na pozadí služby a Google zatiaľ nemá plán na ďalšie rozširovanie. To ale nič nemení na tom že vstup tak veľkého hráča by trhom otriasol.

youtube_oct_16_b

Google bude pracovať najmä na relevancii a skúmať, ako-ktorá reklama funguje v danom prostredí. V reálnom svete musí počítať s väčším množstvom premenných, ako v online, ale to mu iste netreba pripomínať.

Play Music bude podporovať podcasty

Pri Googli ešte ostaneme. Jeho hudobná služba Play Music bude v blízkej budúcnosti podporovať prehrávanie (a nahrávanie) podcastov. Podcasterom sa tak otvorí brána k vyše miliarde telefónov s Androidom, kde nebude treba na počúvanie podcastov externú aplikáciu.

Google nemyslí len na poslucháčov. Na štart služby je pripravených vyše 12 prémiových kanálov a internetový gigant pripravil aj špeciálny web pre nových autorov obsahu. Na ňom sa bude dať zaregistrovať a pri troche šťastia aj začať cez Play Music vysielať.

podcasty

Podcasty s nami sú už dlho a zdá sa, že svoju púť neplánujú ukončiť. Živá voda podobná tej od Google k nim totiž priteká pravidelne a stále ich úspešne vytiahne na svetlo sveta.

Facebook ruší zložku „Other“ pri správach

Tiež ste prišli o niekoľko zaujímavých správ len preto, že ste odosielateľa nemali medzi priateľmi a FB ich odpratal do zložky „Other?“

Zdá sa, že už automaticky upratovať nebude. Hroziaci spam od neznámych účtov vyrieši inak: dopredu sa vás opýta, či máte záujem od danej osoby dostávať správy. Ak to potvrdíte, budete si písať cez klasický inbox bez ohľadu na vaše vzájomné spojenie.

Priamo do zložky inbox poputujú tiež správy od ľudí, ktorých máte v telefónnom zozname, ak ho samozrejme máte synchronizovaný s Facebookom. FB si od novinky sľubuje zjednodušenie komunikácie a uľahčenie administrácie na mobilných zariadeniach (kde zložka Other chýbala úplne).

Google autá budú ohľaduplnejšie k deťom

Pri jazde v aute sú niektoré premenné nevyspytateľnejšie ako iné. Medzi také určite patria najmenší chodci – deti. Google využil Halloween a vypustil von správičku o tom, ako na tento faktor pripravuje svoje samojazdiace autá.

Tie majú deti v prvom rade správne identifikovať. Po identifikácii príde sledovanie pohybu a zvýšená schopnosť systému reagovať na neočakávaný smer chôdze. No a v neposlednom rade je tu možnosť vybehnutia dieťaťa z radu zaparkovaných áut…

Deti sú len jednou výzvou z mnohých, s ktorými musí Google pri učení svojho auta bojovať. Veľkým otáznikom sú napríklad aj cyklisti, respektíve moment, kedy sa ich nohy na križovatke dotknú zeme a systém ich začne považovať za chodca… Naopak najmenší problém je paradoxne s ostatnými autami, tie zvládnu už dnes aj systémy iných automobiliek.