O novej aplikácii Instagramu, blízkej spolupráci Facebooku s médiami, novej funkcii Twittera a „platenom“ YouTube.

Instagram predstavil Boomerang

„Nie je to fotka. Nie je to GIF. Je to Boomerang,“ takto nejako začína Instagram blogový zápis o svojom novom počine. Aplikácia asi nezmení svet, ale zjednoduší tvorbu videí, ktoré poznáte napríklad z TV.

Boomerangy sú krátke slučky vytvorené zo série fotiek, ktoré sa najprv prehrajú v správnom poradí a potom v opačnom. Veď pozrite video, kde vidno, ako to môže vyzerať:

Instagram sa o niečo podobné nepokúša prvýkrát. O priblíženie inak bežného „TV efektu“ širokým masám sa snaží aj appka Hyperlapse. Boomerang si môžete stiahnuť na iOS aj Android už dnes.

Facebook začal integrovať články priamo do aplikácie

Minulý týždeň som písal o tom, že Facebook chce zjednotiť a integrovať nakupovanie do mobilnej aplikácie. Tento týždeň predstavil niečo podobné pre články.

V spolupráci s partnermi (kde nechýba napríklad New York Times či National Geographic) začal ponúkať špeciálne upravené články. Po kliknutí sa článok otvorí v natívnom rozhraní vnútri aplikácie. Facebook pridáva aj efekty, napríklad ozvučené galérie alebo prezeranie obrázkov pohybom telefónu.

O tom, že časom nebude treba z Facebooku odchádzať vôbec, snívajú jeho zakladatelia už dlho. Takáto pekná spolupráca môže byť dobrou vstupenkou do tohto sveta.

Twitter sa púšťa do storytellingu

Tweety sa vždy vyznačovali svojou jednoduchosťou, ale len veľmi ťažko sa nimi dal rozprávať príbeh. Jednoducho spolu zdanlivo nesúviseli. Twitter to chce zmeniť od podlahy.

Minulý týždeň predstavil nástroj, s ktorým si môžete vyskladať príbeh prostredníctvom jednotlivých tweetov a vyzdieľať ho na web či do aplikácie. Netreba to programovať ručne, nástroj vás celým procesom prevedie. Ak tweet obsahuje obrázok či video, výsledok bude v efektnej mozaike.

fbtwt

Twitter zjednodušil tiež vkladanie na externé stránky. Cez nový web publish.twitter.com je vygenerovanie potrebného kódu na vytvorenú zbierku tweetov otázkou dvoch klikov.

YouTube za 10 dolárov mesačne

Čo za túto čiastku YouTube Red ponúkne? Videá bez reklám, možnosť offline pozerania a prehrávanie (hudby) na pozadí v mobilnej aplikácii. Stojí to za to?

To nechám na vás, osobne ostanem pri Spotify Premium. Príjemné ale je, že predplatné YouTube Red je prepojené s Google Play Music – ak platíte jedno z nich, máte prístup aj do druhého.

YouTube Red začne byť zaujímavejší od budúceho roka…To totiž Google plánuje spustenie špeciálnych kanálov a videí len pre predplatiteľov. Štartovací line-up tejto služby si môžete pozrieť na tejto stránke.

Och, a aby som nezabudol: spomínané služby sa zatiaľ týkajú len USA. Až sa dostupnosť rozšíri, dám vedieť. 😉