Keď Dell ide na nákup, stojí to za to. Dropbox spustil konkurenta Google Docs, Facebook sa hrá s integrovaným nakupovaním a Microsoft má novú veľkú kampaň.

Dell spravil najväčší nákup v histórii IT

67 miliárd amerických dolárov. To je suma, za ktorú Dell kúpil spoločnosť EMC. Tá sa špecializuje na firemnú sféru, jej najznámejším produktom je virtualizačný systém VMware. Suma je v tomto segmente historicky najvyššia.

money-finance-bills-500

Väčšina spoločnosti prejde pod Dell a stane sa tak súkromným majetkom (Dell z burzy nedávno vystúpil). Výnimkou je spomínaný VMware, ktorý ostane verejne obchodovateľnou firmou. Pre samotný Dell sú získané technológie a know-how veľmi dôležité.

V segmente korporátneho cloudu totiž bojuje s hráčmi ako Microsoft a IBM. Tam sa to už nedá brať opatrne a musia padať veľké rozhodnutia. Niekedy aj za 67 miliárd.

Dropbox predstavil Paper, aplikáciu na prácu v tíme

Dropbox vypustil do sveta svoj najnovší počin. Ide zatiaľ len o beta test, ale prihlásiť sa do neho môžu všetci a firma vraj nešetrí pozvánkami. Paper je určený na čo najjednoduchšiu spoluprácu väčších skupín ľudí.

Na rozdiel od Google Docs či Office 365 všetci pracujú v rámci jedného interaktívneho „dokumentu.“ Na prvý pohľad sa do neho dá len písať a text jednoducho formátovať. Kúzla sa ale začnú diať, keď do neho skúsite vložiť nejaký súbor.

Obrázok @Engadget

Z podporovaných súborov totiž Paper automaticky vytvára náhľady. Nejde teda o to, aby ste niečo spoločne vytvorili a potom to vytlačili. Cez Paper majú tímy v reálnom čase zdieľať nápady a je jedno, v akom programe ich spracujú. Dropbox nezabudol napríklad na programátorov – po vložení kusu kódu sa automaticky správne naformátuje.

Facebook začína vo veľkom testovať priame nakupovanie

FB začal po niekoľkých mesiacoch opäť hlasnejšie hovoriť o e-commerce. Jeho predstava je jasná a spočíva v nerušenom zážitku z nakupovania. Z reklamy sa dostanete do pekne vyzerajúceho obchodu (ktorý bude pre všetky značky používať rovnaké prvky UI) a rovno zaplatíte.

Nie že by ste už teraz nemohli odkazovať priamo na produkty v e-shope. Môžete. Zákazník sa ale pri každej značke dostane do inak vyzerajúceho obchodu a to ho môže odradiť. S novým rozhraním Facebook nakupovanie zjednoduší.

Test je zatiaľ obmedzený na pár značiek a v blízkej budúcnosti sa ani nedá čakať masové rozšírenie a plošná dostupnosť. Predsa len ide o vyššiu úroveň prepojenia medzi FB a e-shopom, a tak sociálna sieť nemôže riskovať, že by ju spájali napríklad s nejakým podvodníkom.

PC does WHAAAT?

…to je názov novej veľkej kampane, ktorú spustil Microsoft a jeho HW partneri. Kampaň má jednoduchým spôsobom ukázať, čo všetko dokážu dnešné počítače. Bežať má naprieč rôznymi kanálmi hneď v niekoľkých prevedeniach.

Kampaň je obecne vnímaná ako odpoveď Applu. Ten je známy tým, že svoje počítače prezentuje ako univerzálnu odpoveď na všetky otázky. Nuž, nakoniec prehovoria čísla, ale osobne sa mi tento štýl odpovede nepáči. Microsoft chce byť totiž v tejto hre ten „zábavný a cool,“ čo mu príliš nesedí. Ak sa chcete podeliť s názorom vy, komentáre nájdete nižšie.