Film Steve Jobs mal v amerických kinách skvelý štart, laserová žiletka vyzbierala na Kickstarteri 4 milióny dolárov, skupiny na LinkedIn budú privátne a Facebook popri teste Reactions zvažuje, ako ho premietne do svojho algoritmu.

Podarený prvý víkend filmu Steve Jobs

Nový biografický film o zakladateľovi Applu si pre seba rovno uchmatol jedno prvenstvo. S vyše 130 000 dolármi je tohto roku najúspešnejším, čo sa týka priemerného zárobku z jedného premierového kina (Per-Theater Average – PTA).

Na internete, ale aj mimo neho, film vzbudzuje veľa vášní. Napríklad Jobsova žena chcela jeho premietanie úplne zablokovať. Jony Ive zas povedal, že nespoznáva muža, ktorého film ukazuje. Na druhej strane je tu Steve Wozniak, ktorý „sa cítil, akoby pozoroval skutočného Jobsa.“

Film Steve Jobs by sa u nás mal začať premietať v novembri.

Laserová žiletka vyzbierala 4 milióny USD a chystá sa do predaja

Volá sa SKARP a sľubuje holenie 21. storočia. Holenie laserom sa javí ako nápad zo Star Wars, chlapci (a dievčatá) okolo tejto žiletky ale vraj majú všetko pripravené na štart v marci budúceho roka.

Projekt bol od začiatku na Kickstarteri hitom, za prvých 10 dní získal 650 000 dolárov a prekonal tak stanovený cieľ. Teraz do konca ostáva 6 dní a vyzbieralo sa takmer 4 milióny USD.

Ešte sú dostupné kúsky za 189 dolárov, poštovné na Slovensko by malo byť zadarmo. Poponáhľajte sa!

Všetky LinkedIn skupiny budú privátne

Od 14. októbra budú všetky (budúce aj súčasné) skupiny na LinkedIn-e privátne. Pozerať si ich a prispievať budú môcť len ich členovia. Novinka je súčasťou redizajnu Groups – okrem iného sa pre ne pripravuje napríklad samostatná aplikácia.

LinkedIn si od zmeny sľubuje menej spamu a skvalitnenie konverzácie v skupinách. Spoločnosť to odpozorovala v súčasných zamknutých skupinách, ktoré boli rádovo kvalitnejšie a aktívnejšie ako tie otvorené.

Facebook predstavil Reactions a zvažuje, ako ich premietne do algoritmu

O nových kamošoch Like tlačidla sa nebudem príliš rozpisovať. Rôznych článkov o tejto novinke nájdete na internete dosť. Táto správička priamo z dielne Facebooku ukazuje, že sociálna sieť ešte nemá jasno v tom, aký dopad bude mať ich používanie na stránky.

Facebook chce popri teste novinky pozorovať a vyhodnocovať, akú váhu má pre Reactions nastaviť v štatistikách stránky a vo vlastnom algoritme zobrazovania v News Feede. Zatiaľ čo starý známy Like je jednoduché vyhodnotiť ako pozitívny engagement, s niektorými Reactions je to ťažšie.

Obrázok @TechCrunch

Je reaction „wow“ pozitívny alebo negatívny? Čo si máme predstaviť pod tým, keď je človek z nášho postu „sad?“ A keď je „angry,“ nepáči sa mu naša komunikácia alebo napríklad len obsah článku o politike, ktorý zdieľame? Presne toto chce Facebook sledovať a implementovať tak, aby to stránkam príliš nepriťažilo.