Apple zaznamenal ďalšie právne víťazstvo v dlhodobom boji s kórejským konkurentom, Facebook predstavil nástroj pre žurnalistov, Periscope má webové profily a dáme si aj štatistiky o blokovaní reklám.

Samsung nesmie v USA používať ďalšie 3 patenty Applu

Súdy Applu a Samsungu sú za oceánom vďačnou mediálnou témou. Ťahajú sa dlhé roky a verdikty raz dajú za pravdu jednej, inokedy zas druhej strane. Málokedy ale prinesú výsledky a väčšinou sa len prelievajú peniaze.

Najnovšie Samsung nemôže používať 3 patenty Applu. A sú pomerne zásadné, veď uznajte sami: Funkcia slide-to-unlock, rozoznávanie telefónnych čísel v texte a našepkávač slov. Samsung nesmie vyvíjať ani predávať žiadny softvér s touto funkcionalitou.

Čiže, keď to preložíme, asi sa zas nič prevratné nestane. Apple chcel zakázať predaj hardvéru Samsungu, to mu ale u súdu neprešlo.

Signal: Facebook a Instagram ako zdroje informácií z prvej ruky

„Klasické“ novinárske zdroje čoraz viac ustupujú moderným technológiám. Facebook si to uvedomuje a novinárom ide oproti s novou aplikáciou Signal.

Signal sleduje, o kom a o čom sa na Facebooku a Instagrame hovorí a naviac to triedi do logických kategórií. Pár klikov tak stačí na to, aby si novinár urobil obraz o tom, čo sa kde deje, aký pocit z toho ide a rovno to všetko môže zdieľať do článku.

K textovým info z FB sa pridávajú obrázky z Instagramu. Na najdôležitejšie spoločenské témy tak vznikne obrovský informačný stream so silou, ktorá bola v minulosti nepredstaviteľná. Respektíve nikdy nebolo tak jednoduché jej využívanie.

Periscope spustil webové profily

Aplikácia na jednoduché „priame prenosy“ z mobilných zariadení dostala svoju plnotučnú webovú verziu. Tá je dôležitá najmä ak chcete vysielať pre veľké publikum mimo vašich známych a nechcete ľudí nútiť do inštalácie aplikácie.

Po novom bude stačiť navštíviť webovú stránku profilu a spustiť si prenos. Super pre miestne celebrity, ktorým ešte Facebook nesprístupnil Mentions. 🙂

Reklamy najviac blokujú Francúzi

A zas po týždni sme pri tých blokovačoch. Zhrniem to: Najviac ich je vo Francúzsku (27 %), najpoužívanejší je AdBlock+ (51 % trhu) a najväčšiu tendenciu blokovať majú tí, o ktorých médiá stoja najviac: ľudia s vyšším príjmom.

S týmito štatistikami prišla firma Sourcepoint, ktorá chce práve proti blokovačom spolu s médiami bojovať. Vonku je zatiaľ len pár štatistík, celý report zverejnia do konca roka.

Trochu „veselšie“ pre médiá je to ale zatiaľ v USA, kde reklamu blokuje len 9 % ľudí. Zaujímavé je tiež to, že ľudia so zablokovanou reklamou si zvládnu pozrieť viacero podstránok webu. Sourcepoint zmapoval tiež podiel na „trhu“ jednotlivých ad-blockov. Tam zatiaľ pomerne jasne vedie pôvodný Adblock (Plus), ktorému ale šliape na päty uBlock.

Ako tento súboj dopadne a kto sa bude smiať naposledy? Stávky prijímam v komentároch.