Súboj médiá vs. reklama pokračuje, Google spustil Android Pay, Instagram spustí reklamy pre všetkých a Facebook zmenil vzhľad stránok v mobilnej aplikácii.

Washington Post nezobrazuje články blokovačom reklamy

Piano sem, predplatné tam, reklama všade. Online médiá z niečoho žiť musia. To platí aj pre tie najväčšie. Jedno z nich, Washington Post, preto začalo aktívne bojovať proti rôznym Ad Blockom v prehliadačoch.

Robí to cez pop-up, ktorý bráni v prečítaní článku. Zdá sa, že existuje minimálne v 3 verziách: jednou je suché konštatovanie, že reklama web živí a Ad Block treba vypnúť, druhou je možnosť pokračovať v čítaní článku aj s Ad Blockom po zadaní mailu a treťou to isté po vyzdieľaní na sociálne siete.


Môže sa nám to nepáčiť, môžeme s tým nesúhlasiť, ale pravda je, že ak chceme mať čo čítať, treba to nejako zaplatiť. Či? Názory rád uvidím v komentároch.

Google spustil Android Pay v USA

Jednoduché mobilné platenie sa nám pomaly rozširuje. Po Apple Pay a Samsung Pay do hry vstúpil aj hráč s najväčším počtom potenciálnych užívateľov na svete: Google a jeho Android.

Platenie mobilom bolo vždy tak trochu… No, povedzme to slušne, problematické. Špeciálna SIM karta, špeciálny telefón, špeciálna banka. Práve spomenuté služby ho ale konečne môžu dostať do použiteľnej podoby, keďže banku a operátora škrtajú z hry úplne. Napríklad Android Pay vyžaduje len telefón s NFC a Androidom 4.4 či vyšším. Platiť sa dá v pohode na súčasných bezkontaktných termináloch.

pay

Apple Pay už do Európy zamieril, Google to plánuje takisto. Tešíme sa!

Instagram: Reklamy všade, pre všetkých

Písali sme o tom už dávno, teraz máme dátum: 30. september. Vtedy začnú byť Instagram reklamy použiteľné v celom svete, pre všetkých zadávateľov.

Preskočme teraz formáty a typy reklamy (to si nechám do samostatného článku) a zhrňme si, čo Instagram zadávateľom ponúka:

  • 300 miliónov aktívnych používateľov mesačne,
  • lákavú cieľovku s cielením postaveným na technológiách FB,
  • priestor s dôrazom na vizuál,
  • videoreklamu,
  • partnerstvo a previazanie s Facebookom.

Facebook vylepšil stránky na mobiloch

Mobily tvoria nemalú časť trafficu na najväčšej sociálnej sieti. Preto mu musí záležať na tom, ako sa jeho funkcie na mobiloch používajú. Najnovší update skrášli FB stránky, rozšíri ich funkcie a spríjemní používanie.

Prvá zmena sa týka CTA tlačidiel. Vizuálne sú výraznejšie a zaslúžili si vlastný riadok. Na mobiloch dostávajú tiež nové funkcie: napríklad logicky „Zavolaj nám.“

Druhou novinkou sú nové sekcie a ich umiestnenie. Dostupné sekcie sa líšia podľa kategórie stránky (reštaurácie tam tak môžu mať menu, zatiaľ čo autoservis ponúkané služby). Nová je aj sekcia Shop, kde sa bude dať priamo cez FB nakupovať.

Všetky novinky a vylepšenia sa budú sprístupňovať používateľom a administrátorom postupne. Kedy sa dočká vaša stránka sa tak presne povedať nedá.

Za náhľadový obrázok na FB ďakujem AdBlock Plus.